Is een MacBook met 1GB (uit te breiden naar 2GB) genoeg om goed te kunnen werken met video-en fotobewerkingsprogramma's?

Ik ben van plan om een MacBook te kopen, want de laptop die ik nu heb is te langzaam om goed te kunnen werken (dus zonder dat hij de hele tijd vastloopt) met programma's als Adobe Photoshop en Adobe Illustrator.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

nee 2 gig is gewoonweg te weinig minimaal 4 beter is 8 gig of meer natuurlijk

Toegevoegd na 19 uur:
tip met het proggie mactracker kun een een overzicht vinden van alle macs en daarbij kun je ook uitvinden of deze mac ook een max aan geheugen kan hebben.
(als voorbeeld een wilekeurige imac zie foto
zo kan je zien hoeveel geheugen elke mac kan hebben
mac's zijn behoorlijk kieskeurig wat betreft geheugen vooral de mhz
dus hou je aan die spec
capthavoc
10 jaar geleden
Ik denk dat 2 GB voor hedendaagse standaarden aan de lage kant is. Dus als het nu al zou voldoen, zou je Mac niet future proof zijn. Ik ga bij aanschaf van een Mac altijd voor de maximaal te krijgen hoeveelheid RAM. Wordt dat te duur, ga dan voor bijvoorbeeld 4 GB.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is niet de taak die bepalend is voor de eisen aan de hardware maar eerder de software die je gaat gebruiken en welke eisen je zelf stelt aan snelheid en daarmee gebruikersgemak. De specificaties die je noemt zijn inderdaad wat aan de lage kant, echter hetgeen wat jij wilt doen kon vroeger, toen pc's of MacBook nog minder snel waren, ook gewoon. Probeer dus de nieuwste software want die zal zwaardere systeemeisen kennen.