Zijn er veel problemen met de i5 Sandy Bridge?

Ik wil graag een goede desktop aanschaffen voor het gebruik van Cubase of Ableton waar ook opgenomen in wordt.
Ik ben op zoek naar een krachtige computer die niet al te prijzig is.

Dit zijn de specs

i5 2300

GEGEVENS

-Behuizing - HKC 7009NS
-Voeding - 400W stille power supply
-Processor - Intel Core I3 2100 (S1155 ,2 x 3.1 GHz, 4MB, Boxed
-Moederbord -Intel H61M chip (ondersteunt tot 8GB DDR3 Geheugen , en i7 voor een eventuele upgrade in de toekomst!)
-Videokaart -Intel HD 2000 GRAPHICS 1748MB max.
-Hardeschijf - Samsung 500GB SATA II 7200RPM
-Geheugen - KINGSTON 2GB DDR3 1333MHZ-- levenslang garantie!!!!! ;--
-Geluid - 5.1 HIGH DEFINITION Level Audio
-USB aansluitingen - 2x voor, 6x achter
1x microfoon aansluiting voor
1x koptelefoon aansluitig voor
-Netwerkkaart - PCI-e Gigabit LAN 10/100/1000 Mb/s
-DVD Brander - Samsung dual layer 22x

---------------------------------------------------

Wat raden jullie mij aan/af en waarom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Ik zou voor minstens 4GB intern geheugen gaan. Ik neem aan dat je nog een losse geluidskaart koopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja geluisdkaart koop ik los.
Het gaat trouwens om de i3 foutje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En zal hem uitbreiden tot 6 of 8 GB
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zie ik verder weinig problemen ontstaan.
sowieso meer geheugen, minimaal 4, maar misschien zelfs meteen 8gb, je videokaart gebruikt namelijk ook dit geheugen (1748mb maximum)

dat extra geheugen helpt ook zodra je wat meer produceert/rendert

een losse geluidskaart is ook een pre, hoewel tegenwoordig de onboard geluidskaarten ook erg goed zijn.

harde schijf, zou je ervoor kunnen kiezen een kleine maar snelle schijf voor je windows te gaan, zoals een WD raptor, 73gb, 10.000rpm schijf (of een SSD maar die zijn erg duur), dit scheelt met opstarten/laden al een hoop, en 1 opslag/backup schijf en 1 schijf voor windows is handig, sowieso met het opnieuw installeren.

verder op je hoofdvraag te reageren:
er zijn niet zozeer problemen met de i3 i5 i7, alleen 1 klein nadeel voor de liefhebbers van grafisch geweld.
het enigste nadeel van sandy-bridge is dat er maar 16 pci-e lanes vrij zijn..
maar dit nadeel kom je alleen tegen als je 2 dikke videokaarten tegelijk gebruikt, (want die kunnen dan ieder maar 8 pci-e lanes gebruiken).
Zelfs al heb je 2 dikke 3d kaarten, het voordeel van die 2 kaarten steekt met kop en schouders bovenuit het nadeel, dat die 2 kaarten de 16 pci-e lanes moeten delen.