Welke goedkope videokaart kan het spel Bioshock spelen?

Mijn broer zegt dat zijn videokaart steeds vastloopt en dat het spel crasht. Dat heeft waarschijnlijk met de videokaart te maken. Wat is een goedkope, goed merk, van videokaart die Bioshock (1) aankan? Ik heb het niet over Bioshock 2, maar de'n 1. En de recente spelletjes zou die videokaart ook moeten kunnen spelen. Zijn huidige videokaart is veel te laag (nvidea gforce 9600 GT met slechts 215 mb ram videogeheugen. Zijn Pc is een medion, met 4 ghz en 2 GB ram-geheugen.

Toegevoegd na 13 minuten:
Mijn broer heeft devolgende videokaart: Nvidea Gforce 9600 GT met slechts 256 MB RAM videogeheugen. Zijn intern PC-geheugen is 2 GB, 4 ghz processor
Telkens als hij het spel Bioshock (1, niet 2) speelt, slaagt het wel op een of andere plaats vast. Waarschijnlijk ligt het aan de videokaart.

Mijn vraag is:
Welk is een relatief goedkope videokaart van een goed merk, dat zeker Bioshock 1 kan spelen? (dus zeker MEER dan 256 mb videokaart-geheugen).
Zeker niet meer dan 160 euro, eigenlijk vanaf 100 euro...

Huidige spelletjes moeten met die nieuwe videokaart gespeeld kunnen worden... Ik bekijk veel reviews op internet dus ik weet wanneer jullie mij een dure videokaart willen aansmeren. Niet slecht bedoeld hoor.
Er moeten toch goedkope videokaarten bestaan die 500 MB of meer videogheugen hebben (1GB) en die relatief goedkoop zijn. Dat moet toch bestaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Niet alleen de videokaart moet genoeg geheugen hebben, maar de rest van het systeem moeten ook aan bepaalde eisen voldoen zie hieronder.

Daarnaast is het inderdaad noodzakelijk om 512MB ram of meer nodig om aan de aanbevolen eisen te voldoen. Een Core 2 duo processor is verder ook zeer aangeraden.

Verder heb ik even een mooi lijstje voor je samengesteld met Nvidia videokaarten die naast meer geheugen ook sneller zouden moeten zijn. (zie link 2)

Ik zou persoonlijk voor het merk Asus kiezen. De meeste merken gebruiken veel dezelfde chipsets, maar ik ken het merk Asus en vind ze altijd wel betrouwbaar. Ik maak inmiddels al een jaar of 14 gebruik van Asus onderdelen.

RECOMMENDED REQUIREMENTS

OS: Windows XP SP2 / Windows Vista
Processor: Intel Core 2 Duo processor or equivalent
RAM: 2GB
Hard Drive: 8GB
Video Card: DX9: Direct X 9.0c compliant video card with 512MB RAM (NVIDIA GeForce 7900 GT or better) or DX10: NVIDIA GeForce 8600 or better
Other: Game requires Internet connection for activation
Soundcard: Sound Blaster® X-Fi™ series (Optimized for use with Creative Labs EAX ADVANCED HD 4.0 or EAX ADVANCED HD 5.0 compatible sound cards)

Toegevoegd na 1 uur:
2e link is aangepast, dit keer met alle kaarten onder de 125 euro
3e link is een vergelijking van alle (laptop) videokaarten. Dit lijstje kan ook heel goed meegenomen worden met de lijst van normale pc's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het aantal MB dat een videokaart heeft maakt minder uit dan de processor maar een nvidei 130gt lijkt me prima voor bioshock.