Mijn externe 2.5 inch harde schijf "tsjilpt", kan dat kwaad?

Ik liet een tijd geleden mijn HD vallen en constateerde daarna dat hij tsjilpte (ik had dat daarvoor niet gehoord). Ik kocht een nieuwe, maar constateer hetzelfde euvel bij de nieuwe HD.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat had ik ook, 2 maanden later hield ie er mee op. Als ik jou was zou ik je bestanden overzetten voor ie dood is.

Het beste antwoord

Een harde schijf maakt altijd wel iets geluid. Dit moet echter wel soepel klinken.
Tjilpen, zoals je zegt, klinkt alsof er iets aanloopt en dat lijkt mij niet de bedoeling.
Ik zou er mee terug gaan naar de winkel.
Zij kunnen contact opnemen met de leverancier om te zien of het geluid wat je hoort, bij deze schijf hoort of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb eens 1 HD gehad die ging ook tjilpen.
Ik heb hem uit voorzorg gelijk gebackupt en daarna was het einde oefening met hem.

Ik zou hier zeker mee terug gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die eerste schijf tsjilpte ook en doet het nog prima. Ik kocht deze tweede ook als back-up van de eerste,
De leesschrijf arm loopt op je schijf aan dus deze gaat het binnenkort begeven.
Die nieuwe schijf heeft dat blijkbaar ook??
dus daar zou je garantie op moeten hebben
capthavoc