Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn HDD word weergegeven in Windows Verkenner?

Hi!
Ik heb een 1TB Freecom (Externe) USB Drive die altijd goed heeft gewerkt.
Plotseling werd de drive niet meer gevonden door de computer.
Wel word de drive herkend bij het aansluiten en is aanwezig in Apparaatbeheer. De drive is dus wel degelijk gezien door de computer.
Het lijkt op een migratiefout, hoe kan ik dit oplossen?

Hier een samenvatting van de logs in het Apparaatbeheer:

Device USBSTOR\Disk&Ven_Freecom&Prod_Public-Disk&Rev_1118\00A123456789&0 could not be migrated.

Last Device Instance Id: USBSTOR\DISK&VEN_SAMSUNG&PROD_HM500JI&REV_\683000140A11&0
Class Guid: {4D36E967-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Location Path:
Migration Rank: 0xF000FC000000F120
Present: false
Status: 0xC0000719

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geheimpje. HDD's die ooit goed werkten gaan ook stuk.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Zoals het nu lijkt heeft de HDD geen stationsletter. Een stationsletter is bijvoorbeeld F: of R:

Deze kun je toewijzen of wijzigen met de volgende stappen (bron: Microsoft)
1. Open Computerbeheer (lokaal).

2. Klik in de consolestructuur op Computerbeheer (lokaal), klik op Opslag en klik vervolgens op Schijfbeheer.

3. Klik met de rechtermuisknop op een partitie, logisch station of volume en klik vervolgens op Stationsletter en paden wijzigen.

4. Ga op een van de volgende manieren te werk:
◦ Als u een stationsletter wilt toewijzen, klikt u achtereenvolgens op Toevoegen, op de stationsletter die u wilt gebruiken en op OK.

◦ Als u een stationsletter wilt wijzigen, klikt u achtereenvolgens op de letter die u wilt wijzigen, op Wijzigen, op de stationsletter die u wilt gebruiken en tot slot op OK.

◦ Als u een stationsletter wilt verwijderen, klikt u op de letter en vervolgens op Verwijderen.

Als je nog vragen hebt laat het weten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb bovenstaande stappen gevolgd, en loop vast op Stap 3. De schijf die ik aan een letter wil toewijzen is volgens Windows niet geinitialiseerd.
Als ik hem wil initialiseren (een partitiestijl kiezen) dan geven zowel MBR en GPT de volgende foutmelding aan: 'Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)' Het ziet er dus naar uit dat de fout nog dieper ligt? Zou je mij hiermee kunnen helpen?
Ik heb een OS erop geinstaleerd (windows XP) en daarna geformateerd met me primair Besturingsysteem(windows 8.1) .

Bij lukt het wel.
HEt was een Samsung 1 TB
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe dit relevant is op de vraag ontgaat me even.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding