Waarom mag ik sommige USB-apparaten niet via een hub aansluiten?

In de gebruiksaanwijzing van sommige apparaten staat, dat je de USB-kabel van die apparaten direct in de computer moet stoppen. Je mag de USB-kabel niet via een hub aansluiten, en (dus?) ook niet in een USB-aansluiting steken die op sommige toetsenborden en beeldschermen zit.

Dit geldt onder andere voor mijn Nikon-spiegelreflexcamera.

Toch werkt het altijd prima als ik zo'n apparaat via een hub aansluit.

Waarom zegt de gebruiksaanwijzing, dat ik zo'n apparaat direct aan de computer moet koppelen? Hoe zou een USB-hub kwaad kunnen doen?

Toegevoegd na 45 seconden:

(Natuurlijk heb ik niet overmatig veel USB-apparaten op de computer of op de hub aangesloten.)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Soms levert een USB-aansluiting op een hub niet voldoende stroom om het aangesloten apparaat te bedienen. Het kan dus niet echt kwaad, maar het kan gebeuren dat je apparaat niet goed werkt als je hem op een hub aansluit.

Ik denk niet dat het iets kapot maakt of zo. Het probleem zal zijn dat de hub soms onvoldoende voeding heeft. Daarom hebben sommige apparaten ook 2 USB stekkertjes om zodoende meer stroom te krijgen. Antwoord: Als het werkt is er geen probleem.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100