Hoeveel kost een server waar apache tomcat op kan draaien?

De server moet een samenwerkingstool draaien voor 2000 man. Heb ik voldoende aan 1 server of moet ik er meer hebben. De 2000 man moeten tegelijk kunnen inloggen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Wanneer je Apache Tomcat gaat gebruiken met 2000 personen heb je meer nodig dan alleen een server. Wellicht wil je de toepassing draaien op meer servers.

Wat ga je met één server doen als ze kapot gaat? Daarom heb je minimaal twee servers nodig.

Daarnaast een load balancing oplossing. De servers moeten uitgerust zijn met meerdere harddisks (RAID opstelling) om de kans op dataverlies bij falen te verkleinen.

Verder heb je een storageoplossing nodig.
Ik schat in dat je ongeveer 10.000 euro zult investeren.

Vraag een offerte aan bij een specialist en laat een adviseur de situatie bij jou ter plekke komen bekijken.

Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Van 500 tot 5.000 euro.
Het draait al op een snel werkstation. Maar als je het over een 'server' hebt, dan wordt vaak een 19-inch kast bedoeld, met betrouwbaardere onderdelen, dubbele voeding en een RAID-systeem of SAN/NAS, t.b.v. de betrouwbaarheid in en inbouwmogelijkheden.
Laat je voorlichten door een deskundige.
AWM