Probleem harde externe schijf

heb dus een stom probleem:heb 4 maanden geleden een externe harde schijf gekocht in de makro.nu na een paar keer gebruiken kon ik hem niet zo goed meer aansluiten:als ik hem aansloot ging het lichtje uit ofwel ging het knipperen en herkende mijn pc het niet.maar als ik het draadje dan plooi en in een bepaalde houding hield ging het dan inneens wel.dacht van bwa kan het toch nog gebruike dus .... Maar nu werkt hij dus helemaal niet meer. En dacht van bza heb toch nog garantie.maar nu vind ik de rekening ,et garantie niet meer.ik denk dat het probleem ofwel aan het kabeltje of aan de usb poort zit het is usb 3.0.hoeveel zou dit kosten o, te laten repareren

Toegevoegd na 6 dagen:
ik heb zoals jullie gezegt hebben een nieuw kabeltje gekocht maar nu werkt het ook niet!heb het ook al met een andere pc geprobeerd!heb ondertussen al mijn garantie teruggevonden.Maar als ze het willen herstellen dan is waarschijnlijk alles gewist en dat wil ik niet!Wat moet ik nu doen!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien een losse USB-kabel: Heb je al een ander kabeltje geprobeerd ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb geen ander

Antwoorden (3)

Probeer eerst eens een nieuw USB-kabeltje, zoals je het vertelt lijkt het op een kabelbreuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar koop ik dit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Internet of elke electronicazaak, je spreekt over USB 3, die zou ik even op internet bestellen, USB2 kabel werkt ook maar niet zo snel.
Zoals boven al is gezegt, lijkt het inderdaad op een kabelbreuk. Ben je er wel eens met je stoel of iets dergelijks overheen gereden met de wieltjes of iets dergelijks? Koop voor een paar euro een nieuwe kabel. Aan de schijf is in ieder geval niks aan de hand dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Is het een Western Digital schijf? Dan gaat deze alleen aan als de USB kabel er in zit en ook stroom kan uitwisselen. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kabelbreuk! Nieuw kabeltje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar koop ik dit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hellp!