Kan het kwaad als ik mijn videokaart (GPU) een klein beetje overclock? En is het dan ook verstandig om memory clock te doen?

Kan het kwaad als ik mijn videokaart (GPU) een klein beetje overclock? En is het dan ook verstandig om memory clock te doen? Ik heb namelijk gemerkt dat battlefield 3 dan beter speelt met een wat hogere memory clock. Is dit verstandig en kan het kwaad dit een beetje te doen? Het gaat hier om een NVIDIA GeForce GT 540M DDR3 2048 MB. (laptop dus). Zo ja, tot hoever mag ik dan memory clock overclocken hij staat nu op 900 Mhz

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Zolang de temperatuur niet uit de hand loopt is er niks op tegen. Dus als het zo beter draait waarom niet?

Je kunt je geheugen zo hoog instellen als die het nog trekt. Daar is geen strakke grens voor. Te hoog instellen wat dus niet werkt (» reboot) waarna je een stapje terug gaat kan doorgaans geen kwaad.