Kan ik een 8gb SSD die in een laptop zit vervangen door (bijvoorbeeld) een 128gb SSD?

ik ben nu al een tijdje op zoek naar een laptop en zou graag een SSD schijf willen.
Een vriend van me wist me te vertellen dat je een SSD kan inbrengen ook al zat er geen in, door bv de DVD lezer weg te halen. Maar dan verlies je je garantie...
Nu heb ik een laptop gevonden met een 8gb SSD, kan ik deze vervangen door een SSD met grotere opslagcapaciteit zonder dat dit ten koste gaat van iets anders?
Met andere woorden; past een 128gb SSD op de plaats van een 8 gb SSD?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
gvrox
10 jaar geleden
Een 8GB SSD klinkt een beetje vreemd, is dit niet een gewone harde schijf met een kleine SSD geintegreerd ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
beste,
dit staat er bij specificaties:
Opslag
Hardeschijftype Solid State Disk (mSATA)
Opslagcapaciteit 8GB
Hardeschijftype tweede schijf 5400rpm
Opslagcap. tweede schijf 1TB
Optische Drive Type DVD+/-RW DL
Aantal HDD 1
Aantal SSD 1 het gaat om een lenovo ideapad g510-00577
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik gok dat het een 1,8" SSD is die samenwerkt met de HDD. Wat zal resulteren in niet in kunnen bouwen van 2.5"en een hoop gedoe voordat je hetzelfde bereikt als hoe je hem koopt.

Antwoorden (1)

Zie hier de uitleg over de 8GB SSD!

"De harde schijf is een Seagate 1TB Hybride type (SSHD)dat een 8GB SSD aan boord heeft om de prestaties te verbeteren.
Deze schijf geeft zeer snelle access tijden voor veelgebruikte bestanden en snelle opstart vh systeem."

Het is dus inderdaad een Hybride. Je kan de gehele schijf (Seagate) wel vervangen door een SSD, maar dan verlies je de 1TB opslag capaciteit.