Mijn laptop blijft steeds hangen, is er iets anders dan opnieuw opstarten met de grote knop wat ik op deze momenten kan doen?

Hij reageert dan helemaal niet meer op muis en toetsenbord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
5.2K

Antwoorden (3)

Vaak helpt het 5 minuten met rust laten wel; Je computer wacht meestal op een reactie van een programma wat even met zichzelf in de knoop zit.

Als je merkt dat de PC langzaam wordt (Dat is meestal het begin) druk dan een keer op control + alt + delete. Dan krijg je een overzichtje van alles wat op dat moment actief is, met de gehgeugentijd etc dat elk programma gebruikt. Het programma met het hoogtste getal bij CPU is waarschijnlijk de boosdoener.

Browsers die gebruikt worden voor games of media afspelen hebben er vaak last van dat er veel in de buffer opgeslagen wordt, en zo je geheugen vol laten lopen. Kijk of je de buffer settings kan aanpassen en of dat helpt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook zijn dat je harde schijf fouten heeft... Kijk maar eens in de eventviewer (start - uitvoeren - eventvwr.msc intikken) en zoek naar disk-errors (atapi).

De harde schijf kan vol zijn: opruimen en minimaal 15% vrij houden systeembereiniging (?) draaien en ook de restore point verwijderen (start - uitvoeren - cleanmgr.exe, de tweede tab)

Hardeschijf errors oplossen: CheckDisk draaien (start - uitvoeren - chkdsk /f /r intikken en op ok / J klikken). Bij de volgende systeemstart wordt de harde schijf gecontrolleerd en gerepareerd (zover mogelijk). Dit duurt een half uur ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien dit zich steeds voordoet lijkt er een ernstig probleem met de software of misschien wel hardware te zijn.

Veel computers geven dit soort problemen als het zo warm is als het momenteel is. Misschien heeft de computer een koelingsprobleem? Doet ze het na enkele minuten wel weer? Blijft ze dan weer binnen enkele minuten hangen? Een computer met koelingsproblemen zal steeds vast blijven lopen binnen een vast tijdsbestek. Gebeurt dit niet kan je dat alvast uitsluiten.

Stap is dan:
1. Software opnieuw de fabrieksstand in (beetje rigoreus), maar je weet dan wel zeker dat het niet aan een softwareinstelling ligt.

Werkt dit niet? Er is een ander hardwareprobleem als eerder omschreven. Laat het geheugen / evt. harddisk van je computer controleren.

Succes!