Werkt mijn harde schijf ook voor mac?

Ik heb onlangs een harde schijf besteld, hij is nog niet aangekomen, maar toen bedacht ik me zal hij wel voor Mac werken? Ik weet dat er op Goeie Vraag al zulke vragen zijn gesteld, maar deze gaat over een specifieke harde schijf.

Toegevoegd na 23 seconden:
De URL: https://m.bol.com/nl/p/seagate-expansion-portable-1tb-externe-harde-schijf-zwart/9200000042865291/?tpsQuery=/N/0/Ntt/segate

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja hoor, zit gewoon een USB-steker aan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En de schijf wordt direct en automatisch herkend door Windows®.
Mogelijk dat je hem wel even opnieuw moet formatteren.
http://www.sabinevanerp.nl/formatteren-van-een-externe-hd-voor-de-mac/

Het beste antwoord

Ja, je kan bijna harde schijf aansluiten aan jouw Mac. Het ligt er alleen aan welke formaat je gebruikt voor de harde schijf. Dit kun je dus zelf instellen tijdens het formatteren.

Windows gebruikt standaard NTFS en kan alleen gebruikt worden om bestanden te lezen, niet te schrijven. Daar in tegen kan Windows geen HFS+ formaat lezen wat gebruikt word voor Mac. FAT32 werkt perfect op Mac en Windows maar dan heb je helaas een 4GB limiet per bestand, dus dat is niet ideaal.

Ik zou persoonlijk kiezen om je harde schijf te formatteren naar een HFS+ schijf, als je Windows toch niet gaat gebruiken.