Wat voor videokaart heb je minimaal nodig om 1920*1080 pixels aan te sturen?

Mijn laptop heeft een Intel Core 2 Duo T7500 (2,2 GHz), 3 GB geheugen en een NVIDIA Quadro NVS 140M grafische kaart.

Ik denk dat de grafische kaart de bottleneck zal zijn qua prestaties. Zal een scherm met een dergelijk hoge resolutie de prestaties erg beïnvloeden?

(sowieso is het natuurlijk niet voor gaming, videobewerking e.d.. Wel voor eenvoudige photoshop werkzaamheden en uitgebreid office en internet gebruik)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

De resolutie is wel een probleem voor je grafische kaart, als je er een full HD scherm op aansluit.

De NVIDIA 140M is de snelste Quadro NVS in de mobiele serie die passief gekoeld worden. Het verbruik is 10 Watt. De mobiele GPU ondersteunt NVIDIA’s nView, PureVideo HD en TurboCache technologie.

Maar in de specificaties zie ik dat de maximale resolutie die wordt ondersteund (bij digitale schermen) 1600x1200 is.