Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor videokaart heb je minimaal nodig om 1920*1080 pixels aan te sturen?

Mijn laptop heeft een Intel Core 2 Duo T7500 (2,2 GHz), 3 GB geheugen en een NVIDIA Quadro NVS 140M grafische kaart.

Ik denk dat de grafische kaart de bottleneck zal zijn qua prestaties. Zal een scherm met een dergelijk hoge resolutie de prestaties erg beïnvloeden?

(sowieso is het natuurlijk niet voor gaming, videobewerking e.d.. Wel voor eenvoudige photoshop werkzaamheden en uitgebreid office en internet gebruik)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
833

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De resolutie is wel een probleem voor je grafische kaart, als je er een full HD scherm op aansluit.

De NVIDIA 140M is de snelste Quadro NVS in de mobiele serie die passief gekoeld worden. Het verbruik is 10 Watt. De mobiele GPU ondersteunt NVIDIA’s nView, PureVideo HD en TurboCache technologie.

Maar in de specificaties zie ik dat de maximale resolutie die wordt ondersteund (bij digitale schermen) 1600x1200 is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding