Waarom is de batterij van mij Huawei Ascend G510 zo snel leeg?

Ik heb dus een een Huawei Ascend g510 en ik vind het irritant dat mijn batterij niet eens een fatsoenlijke dag mee kan.
Ik heb al meerdere apps geprobeerd.
Weet iemand een batterij voor mijn telefoon die langer meegaat?
Graag bedankt (ander hulp is ook welkom!)

Gr.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

De Ascend G510 heeft een 1700mAh batterij aan boord, wat over het algemeen lager is dan de hedendaagse smartphone. Bij veelvuldig gebruik van video's en/of games, apps kan dit de batterij vrij snel leegtrekken. Je zou apps als BatteryDoctor kunnen proberen, maar of deze ook echt helpen durf ik niet met zekerheid te zeggen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan inderdaad aan het aantal mAh liggen. Ook kan het aan de manier van opladen kan het liggen. Het is erg slecht om een accu die al vol is nog aan de oplader te houden... Probeer hem dus vooral NIET 's nachts op te laden. Hiervan wordt net zoals bij computers de accu 'lui'. Dit houd in dat de accu steeds minder goed werkt door zijn luiheid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik laat hem altijd 's avonds opheb het ook met mijn vorige telefoons (sony en blackberry) gedaan en dat was geen probleem
Ik heb een smartphone met een accu van 4050 mAh en daar doe ik een volledige week mee. Jou smartphone met 1750 mAh, en een scherm dat ook nog eens bijna de helft kleiner is, zou het dus toch met gemak 3 dagen moeten kunnen uithouden zonder oplader.

Hoe? Dat is eenvoudig:

Zet wifi, dataverbruik, gps en bluetooth uit wanneer je dit niet gebruikt.

Zet de helderheid van het scherm zo laag mogelijk (dat is nog steeds meer dan voldoende!).

En dus niet door gebruik te maken van daarvoor bedoelde apps. De invloed hiervan is nihil.