Wat kost het als ik mijn laptop op deze manier laat aanpassen?

Het is een acer aspire 5742G, is een model van een paar maanden oud dus het zal wel duur worden. Er zit nu 3gb werkgeheugen in. Ik wil dit veranderen naar 6gb. De processor die erin zit is een Intel Core i3-370M, die wil ik veranderen in een processor met 4 ghz. De harde schijf moet 1000gb worden. Wat gaat dit ongeveer kosten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

De processor vervangen zou ik niet doen, is waarschijnlijk te duur. Snelheids verbetering is mogenlijk door extra geheugen toe te voegen, mist je nu idd te weinig hebt.(Check dit door mbv de taskmgr te controleren of je genoeg geheugen over hebt, als de LT vol in bedrijf is.)
De harddisk, tja je kan net zo goed een externe usb3.0 harddisk nemen, dir capaciteit heb je alleen nodig om b.v. video films op te slaan, daar is een externe harddisk groot genoeg voor. Geheugen kost tussen de 30 en 45 euro per kaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Processor kan niet, het is een laptop geen desktop. Dat je precies 3GB ram zou er wel eens op kunnen duiden dat je een 32bits versie van Windows draait, dan is uitbreiden onzinnig totdat je naar 64bit overschakeld. Dat kan je dan mooi doen met het erin zetten van die HDD die kost 70 euro. Windows als je een OEM versie kan bemachtigen vanaf 80 euro. Geheugen moet je even kijken of er wel 6 of 8 GB in gaat. Maar dat kost maar 4 tientjes totaal dus 110 euro of 190 met Windows.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik draai al op 64bit. Dus de processor vervangen is helemaal niet mogelijk? hmm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is een SSD een interessantere upgrade, zal je ook een hoop snelheidswinst meehalen. Kan je beter een externe HDD ernaast leggen voor je opslag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de processor vervangen is misschien wel mogelijk, maar kost veel, en levert slechts een minimale winst op.
Het geheugen uitbreiden heeft alleen zin als je ook veel geheugen gebruikt. De meeste (32bit) windows applicaties kunnen maximaal 2G aan.
Ik gok zomaar dat je de meeste winst boekt door het hele ding opnieuw te installeren. Kost alleen tijd.
Daarna spaar je een jaartje verder en koopt gewoon een nieuwe laptop.