Als ik een goede game PC zelf wil samenstellen en kopen via internet (niet Dell) welke site is dan aan te raden en waarom?

Toegevoegd na 14 minuten:
Als reactie op de eerste respone:
De PC winkel bij mij in de buurt behandelt je gelijk als een nitwit, geven ongevraagd advies, luisteren niet naar wat ik wil en proberen me Windows Vista of 7 te pushen. Dus internet anyone?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (7)

Als je echt een goede pc wil samenstellen zou ik dat niet via internet doen maar via een goede gerenommeerde computerwinkel waar je altijd terug kan voor garantie, vragen etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je in jouw geval nodig hebt zijn de juiste onderdelen, de kennis om de boel in elkaar te schroeven, en tijd.

Hiermee kun je bij elke willekeurige site je onderdelen bestellen. Dan vrolijk schroeven, je PC aanzetten, en hopen dat hij niet meteen zijn "magic smoke" uitblaast.

Maar waarom zou je het op die manier doen? Veel gewone computerwinkels bieden de mogelijkheid die onderdelen voor je te kopen. Vaak mag je ook een aantal onderdelen zelf kopen, bij hun aanleveren, en zij kopen dan de rest en schroeven alles in elkaar.

Voordeel is dat je goed advies krijgt over die gedeeltes waar je zelf wat minder verstand van hebt. Advies dat je natuurlijk naast je neer kunt leggen - jij bent koning.

Nog een voordeel is dat je garantie krijgt.

Maar de "hack-factor" wordt natuurlijk wel minder. De keus is aan jou.

Toegevoegd na 5 minuten:
CompTechWorld in Huizen is de zaak die ik in gedachten had toen ik mijn antwoord schreef. Ben meteen naar hen toegegaan toen ik vorig jaar een nieuwe maatwerk-PC nodig had. Ze hebben zelfs onderdelen vervangen toen die, na korte gebruikstijd, niet aan mijn wensen bleken te voldoen. Ik hoefde alleen de verschilkosten te betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het zelf bij een goede computer speciaalzaak doen in verband met garantie.

Ik heb het zelf ook een keer laten doen en heb goede ervaringen met A-Tembo in Delft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een zeer goede en populaire site met zeer ruime keus is www.alternate.nl hier kan je zelf online je pc samenstellen. evt kan je ook naar de winkel om daar samen met een verkoper een goede pc samen te stellen. je kan ervoor kiezen om de pc samen te laten stellen voor je of je kan hem zelf in elkaar zetten

wat betreft garantie; ook als je ''losse'' onderdelen koopt zit daar garantie op!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de site http://tweakers.net wordt bijna iedere maand een aantal verschillende pc's verzonnen waarvan een redelijk uitgebreide review wordt geschreven. Deze PC's zijn vaak ook vanaf de dag erna in de online-winkel van Salland Automatisering als geheel, dus reeds door hen op basis van de in de tweakers-test bedachte onderdelen geassembleerd aan te schaffen.

Salland is een betrouwbare en zeker niet te dure zaak, maar je kunt uiteraard ook de genoemde onderdelen bij een andere winkel bestellen en de boel zelf bouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik haal altijd bij Azerty.nl. Goed verpakt, redelijk snel geleverd, en goede aftersales mochten er problemen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/circleView.html?cn=1&tn=BUILDERS