Mijn pc geeft rood licht in plaats van oranje licht wat moet ik nu doen?

Mijn computer geeft rood licht eerst ging hij helemaal niet. Daarna had ik de moederboord verwisselt omdat ik dacht dat het daaraan lag maar dat was niet zo. Dus heb ik weer die andere erin gedaan en ging hij ook niet aan. Toen pakte ik de handleiding van de moederboord en daar stond dat de bedrading niet goed was aangesloten. En nu krijg ik geen beeld en alleen rood licht wat moet ik nu doen?

Hier nog de handleiding online:

http://www.bcom.de/ftp/treiber/Asus/Hanb%FCcher/p4b533-e_g986.pdf

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
2.1K

Het beste antwoord

dingen afchecken
start knop in
hoor je ventilator ?
zie je spanninglampje ? power on volgens mij wel ??
hoor je piepje(s)
hoor/zie je de harde schijf dvd speler opstarten
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik hoor de ventilator
Wat is spanningslampje?
Power is wel aan
Nee ik hoor alleen 1 piep maar dat is normaal omdat hij altijd 1 piep maakte als hij aan ging
Ik zie dvd speler en floppy disk wel aan gaan
harde schijf weet ik niet zeker
capthavoc
12 jaar geleden
Gelukig dat piepje is het allerbelangrijkste signaal dat je moederbord het gewoon doet, pfoeh echt zweten lijkt mij maar je probeer toch niet die ene schijf ?
zit je HD op sata poort 1? En als laatste want ik begin een vaag vermoeden te krijgen hen je de SATA wel een voeding kabel gegeven ?????
heb je 2 rode kabeltjes
of gebruik je deze ? http://www.blueface.nl/molex-naar-sata-verloopkabel-p-352.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We hebben geen rode kabeltjes volgensmij is het die welke op die foto staat
capthavoc
12 jaar geleden
ok, en dus 2 kabels de voeding en de rode kabel? http://www.westlandunited.nl/images/atasata.jpg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het is een hele oude pc die voeding kabels hebben wel die kleur maar de rest niet ik heb nog een foto toegevoegd van een kabel die nergens in kan
capthavoc
12 jaar geleden
ik zie de foto niet effe msn ? zie PM

Andere antwoorden (1)

Dit is niet simpel.
Het het ledje hoort bij je harde schijf. Die kan volgens mij niet oranje worden, hij is aan of uit, meestal knippert die wat als je aan het werk bent op je PC.
Als ie de hele tijd blijft branden en je PC doet het niet, dan kan dat een aanwijzing zijn dat je HD niet goed is, of niet goed is aangesloten.
Maar je kunt ook per ongeluk het stekkertje van dit LEDje op een verkeerde connector hebben aangesloten.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had hem eerder wel op een verkeerde connector aangesloten maar toen brandde er helemaal geen lamp en hij blijft aan.. hij knippert niet hij is wel goed aangesloten heb ik net gecontroleerd.. Ik heb ook geprobeerd een andere harde schijf erin te doen maar dan blijft het lamp rood branden en krijg ik geen beeld heb ook geprobeerd om verschillende videokaarten erin te doen maar daardoor krijg ik ook geen beeld
capthavoc
12 jaar geleden
heeft je moederbord ook een andere vga aansluiting?
het kan zijn dat hij op de onboard videokaart werkt
vandaar dat piepje maar geen beeld ?
dat kan je testen zelf al zit er geen HDD in
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee er zit geen aansluiting op die moederboord