Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een apparaat die digitale bandjes kan openemen?

Ik heb een camera waar ik van die digitale bandjes in kan doen. Nu ben ik de installatie cd kwijt waar de drivers op staan. Het gaat om de sony dcr-hc23.
Ik wil graag toch mijn digitale bandjes kunnen omzetten in bestanden op de computer.

Bestaat daar een speciaal apparaat voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
587

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Kontact opnemen met Sony Ned. en kopie CD opvragen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn genoeg oplossingen voor dit probleem zonder een apparaat aan te schaffen.

Volgens mij kunt u de camera zonder enige installatie van enige software/driver met een IEEE1394 (firewire/iLink) kabel aansluiten en zou dat gewoon moeten werken, u kan dan met Windows Movie Maker of een ander videopakket gewoon uw films van de tape afhalen. Als u van plan was met een USb kabel te gaan werken zijn de drivers daarvan zo bij Sony te downloaden.(bron)

Toegevoegd na 1 minuut:
Als zomaar aansluiten van de firewire kabel niet lukt eventjes de computer helemaal uit doen en dan de camera al met firewire aansluiten en aan doen voor dat u de computer weer aan doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding