Bestaat er een apparaat die digitale bandjes kan openemen?

Ik heb een camera waar ik van die digitale bandjes in kan doen. Nu ben ik de installatie cd kwijt waar de drivers op staan. Het gaat om de sony dcr-hc23.
Ik wil graag toch mijn digitale bandjes kunnen omzetten in bestanden op de computer.

Bestaat daar een speciaal apparaat voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Kontact opnemen met Sony Ned. en kopie CD opvragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn genoeg oplossingen voor dit probleem zonder een apparaat aan te schaffen.

Volgens mij kunt u de camera zonder enige installatie van enige software/driver met een IEEE1394 (firewire/iLink) kabel aansluiten en zou dat gewoon moeten werken, u kan dan met Windows Movie Maker of een ander videopakket gewoon uw films van de tape afhalen. Als u van plan was met een USb kabel te gaan werken zijn de drivers daarvan zo bij Sony te downloaden.(bron)

Toegevoegd na 1 minuut:
Als zomaar aansluiten van de firewire kabel niet lukt eventjes de computer helemaal uit doen en dan de camera al met firewire aansluiten en aan doen voor dat u de computer weer aan doet.