Waarom zo weinig geheugen?

mijn laptop heeft 2 videokaarten

een normale ati mobility radeon hd 5470

en een onboard intel graphics media accelerator hd

de intel heeft 61 mb videogeheugen

wel erg weinig

ik heb 3gb werkgeheugen maar er is maar 2,86gb beschikbaar

ik dacht dat de intel 256 mb geheugen gebruikte

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
capthavoc
12 jaar geleden
Een laptop met 2 videokaarten ?
een externe video aansluiting bedoel je zeker ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naam/nummer laptop?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hp pavillion dv6-3010sd intel pentium p6000 (arrandale) bij alle intel arrandale processors zit een intel gma hd ik heb een ati mobility radeon hd 5470 in mijn laptop en door de processor ook een intel gma hd die is maar 62 mb! en mijn laptop gebruikt maar 2,68 mb werkgeheugen! ik verwacht toch dat 256 mb voor die intel gma hd is!

Het beste antwoord

Een laptop met twee separate videokaarten is ongebruikelijk. Er kan er maar één het scherm aansturen, dus waarom een tweede is mij onduidelijk.

Een laptop is niet bedoeld om spelletjes op te spelen en kan zijn warmte ook slecht kwijt, daarom wordt vaak gebruik gemaakt van een onboard kaart. 61 MB werkgeheugen is een rare waarde.

Als je 3 GB werkheugen hebt worden die ook volledig gebruikt.

Toegevoegd na 6 minuten:
De HD5470 is een medium grafische kaart voor laptops en dit soort kaarten zitten dacht ik op het moederbord gesoldeerd. Ik meen dat deze kaart een GB aan grafisch werkgeheugen heeft.
Of het genoeg is? Voor wat je doorgaans met een laptop doet wel. Om spelletjes te spelen die zwaar op de grafische kaart steunen zou je het beste een spelcomputer of PC kunnen nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn processor is de intel pentium p6000 daar zit intel hd graphics bij in dat is zo in alle intel arrandale processors ik heb dus 2 videokaarten zoek dan maar de hp pavillion dv6-3010sd er staat in de instellingen van intel 61 mb maar mijn laptop gebruikt niet de hele 3gb werkgeheugen er staat 3gb 2,86gb beschikbaar want 256 mb word gebruikt door die onboard intel videokaart en dat vind ik vreemd 61mb i weinig maar mijn laptop heeft dus een echte videokaart en een onboard videokaart
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, zo. Ja, de chip zelf heeft een integrated graphics gedeelte. De geïntegreerde grafische video processor kan de CPU helpen bij het decoderen van HD video’s, om zo het vloeiend afspelen van bijvoorbeeld Blu-Ray films toch mogelijk te maken met een trage CPU. Maar ik denk dat als er ook nog een Nvidea GPU in is gezet, die de grafische taken overneemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja een intel graphics media accelerator zit bij de processor mijn laptop zelf heeft ook een ati mobility radeon hd 5470 de ati heeft 512 mb echt videogeheugen de intel niet maar er staat dat er 61 mb word gebruikt waarom kan ik dan maar 2.86 gb geheugen gebruiken van de 3 gb? en waarom heeft die intel zo mega weinig? er staat als maximum 1274 mb volgens mij gebruikt hij meer als ik een spelletje tje tje tje speel zoals alle onboard video chips ik snap het volgens mij nu wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die intel GPU gebruikt gewoon geheugen van je normale werkgeheugen naar gelang hoeveel het nodig heeft met een bepaald maximum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke dat dacht ik al