Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ligt het aan mijn laptop of aan het snoer?

Mijn laptop laadt niet meer...hij werkt alleen nog op stroom en als ik maar even het snoer aanraak valt ie uit.
Zou het aan de laptop zelf liggen? en moet ik beide meenemen naar de winkel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
455

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als je beide meeneemt naar de winkel, dan kan dit simpel getest worden. Ze hebben daar vast wel een andere oplader met snoer liggen, dus men is er zo achter of het aan het snoer ligt of aan de laptop.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Haal de accu er eens uit, en sluit hem dan weer eens aan? Blijft het gedrag hetzelfdedan is de lader kapot denk ik. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi zo!!
Op het moment,dat ik deze vraag zat te lezen,dacht ik meteen dat het een interne breuk zou kunnen zijn gevolg een diode defect. Waar ik ook nog aan dacht is dat het aan de laptopvoeding ligt. Gelukkig kun je tegenwoordig veel vervangende laptopvoedingen krijgen, die je universeel kunt
instellen; qua voltage en qua plus/minus aansluiting. Met dat laatste wordt vaak wel
rekening gehouden, is hij omgepoold, dan werkt de laptop gewoonweg niet, even terug
ompolen;grote kans,dat het daarmee is verholpen.. Maar een per ongeluk te hoog ingestelde spanning wil op den duur
de interne voedingsstabilisator wel eens van zijn voetjes af smoren en dát is er waarschijnlijk met Uw laptop gebeurd.

Groet:Zoekertje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding