Ligt het aan mijn laptop of aan het snoer?

Mijn laptop laadt niet meer...hij werkt alleen nog op stroom en als ik maar even het snoer aanraak valt ie uit.
Zou het aan de laptop zelf liggen? en moet ik beide meenemen naar de winkel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Als je beide meeneemt naar de winkel, dan kan dit simpel getest worden. Ze hebben daar vast wel een andere oplader met snoer liggen, dus men is er zo achter of het aan het snoer ligt of aan de laptop.
13 jaar geleden
Haal de accu er eens uit, en sluit hem dan weer eens aan? Blijft het gedrag hetzelfdedan is de lader kapot denk ik. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi zo!!
Op het moment,dat ik deze vraag zat te lezen,dacht ik meteen dat het een interne breuk zou kunnen zijn gevolg een diode defect. Waar ik ook nog aan dacht is dat het aan de laptopvoeding ligt. Gelukkig kun je tegenwoordig veel vervangende laptopvoedingen krijgen, die je universeel kunt
instellen; qua voltage en qua plus/minus aansluiting. Met dat laatste wordt vaak wel
rekening gehouden, is hij omgepoold, dan werkt de laptop gewoonweg niet, even terug
ompolen;grote kans,dat het daarmee is verholpen.. Maar een per ongeluk te hoog ingestelde spanning wil op den duur
de interne voedingsstabilisator wel eens van zijn voetjes af smoren en dát is er waarschijnlijk met Uw laptop gebeurd.

Groet:Zoekertje