Welke grafische kaart is beter: Nvidia GTX 460M of de GT 540M?

Toegevoegd na 20 minuten:
Uitgaande dat ze allebei in dezelfde computer zitten die heeft:
i7 2630Q (2.0Ghz quad), 8gb ram (ddr3)

En we gebruiken het voor medium tot higher end games en ook erg voor beeld en video bewerking d.m.v. Adobe CS5 pakket

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Ritsuka
12 jaar geleden
niet te beantwoorden zonder te weten waar je het voor wilt gebruiken, en wat er voor de rest in je pc zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie descriptie:
(Uitgaande dat ze allebei in dezelfde computer zitten die heeft:
i7 2630Q (2.0Ghz quad), 8gb ram (ddr3) En we gebruiken het voor medium tot higher end games en ook erg voor beeld en video bewerking d.m.v. Adobe CS5 pakket)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een onzin Ritsuka, een grafische kaart is gewoon wel of niet krachtiger dan de andere. Kan je me anders uitleggen op welk moment een 540M krachtiger zou zijn de veel beter 460M?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan
Ritsuka
12 jaar geleden
sorry :(

Antwoorden (1)

De 460M is stukken krachtiger. Nr 18 in de bron de 540M is nr 98 in de rij.

Toegevoegd na 27 minuten:
SLI over het hoofd gezien, 47e (460) vs 98e (540)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De 460m staat 48e. Je houdt geen rekening met het SLI gedeelte. De SLI draaiende (dus 2GPu's) staat op 18. De Enkele staat op 48. Welke nog altijd veel beter is dan 96. Waar ligt dat aan, weet je dat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whoops ja even over het hoofd gezien. Waarom die beter is? Omdat het tweede getal eigenlijk doorslaggevend is bij GPU's x60M vs x40M, het eerste getal geeft de generatie aan een nieuwere kaart is niet per definitie krachtiger. Een nieuwe Fiat Panda is niet sneller dan een ouwe Fiat Evo.