werkt mijn usb 2.0 sneller op een usb 3.0 poort ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.4K
kierkegaard47
10 jaar geleden
Hoewel ik geen speciale kennis over dit onderwerp heb, vermoed ik van niet. "De keten is zo sterk als de zwakste schakel", en in dit geval is dat dus de USB 2.0, die kan gewoon niet sneller. Het feit dat je hem in een 3.0 poort plugt heft die snelheidsbeperking niet op. Vergelijk het maar met met een (niet-opgevoerde) brommer (=je usb stick) . Die brommer kan niet harder dan 45 km/u, dus is dat je topsnelheid. Daarbij maakt het niet uit hoe recht en breed en leeg de weg is waarop je rijdt. Ook al zou de weg geschikt zijn om 150 op te rijden (= de usb-3 poort), je brommer is dat niet ...

Het beste antwoord

Helaas. Om gebruik te kunnen maken van de snelheid van de usb 3.0 poort zal ook het apparaat dat je er op aansluit usb 3.0 moeten zijn. Je kan usb 2.0 wel aansluiten op een 3.0 poort maar zal dan werken met de snelheid van usb 2.0.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hallo en bedankt voor uw reactie,vreesde al dat het niet ging :) tnx
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank u

Andere antwoorden (1)

Ja, vaak wel. Hij haalt dan de maximale snelheid van je USB 2-apparaat. In een USB 2-poort haal je niet altijd de hoogste snelheid.
Maar je haalt natuurlijk niet de maximale snelheid van USB-3.
Dit is mijn ervaring in elk geval.