Werkt mijn PC wel met Ubuntu????

Ik wil Ubuntu op mijn PC installeren, maar ik vraag me af of er wel drivers voor Ubuntu zijn.
Als ik Windows heb geïnstalleerd, moet ik ook altijd de drivers op de CD installeren, anders werkt het internet, het geluid en nog veel meer niet.
Moederbord: Asus P5GDC Deluxe (?)
Videokaart: ATI Radeon X1600
Werkt dat nou wel op Ubuntu, of zijn er ook drivers voor Ubuntu????

13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je kan ubuntu gewoon van CD starten, zonder dit eerst te moeten installeren. Zo kan je zien, of Ubuntu zonder extra drivers op jouw systeem werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De kans dat Ubuntu niet werkt op jouw laptop is tamelijk gering.

Onderstaande links suggereren dat het moet lukken:

http://www.techsupportforum.com/forums/f64/linux-on-an-asus-p5gdc-v-deluxe-119972.html

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=610501
rose
13 jaar geleden
peterjbruins
13 jaar geleden
het is geen laptop, maar een pc
Ubuntu werkt op alle computers zonder driver, persoonlijk heb ik veel ervaring met ubuntu en heeft niets van klachten