Maakt het uit hoeveel Watt je voeding levert, als je genoeg kabels in de computer hebt zitten?

Ik heb een GeForce 8800 GTX met een 375 watt voeding. Nieuwe voeding kopen, of kan ik gewoon de videokaart aansluiten als er genoeg stroomkabels zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dat is echt een bijzonder lage voeding voor die kaart. Ik zou zeggen alles goed aansluiten je merkt het vanzelf als de voeding het niet trekt. Dan krijg je uitval van je systeem.

Het echte raadsel is hoe kan je een vraag stellen over zo'n oude kaart, heb je die van een maat gekregen/overkocht ofzo. Mensen die die kaart bezitten weten normaliter al jaren of deze goed in hun configuratie past.

Toegevoegd na 1 minuut:
Is het een voeding van een bekend merk? Of is het een of ander goedkoop ding? Goedkope voedingen lopen veel eerder tegen de limiet aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oude kaart, maar wel een goede? Inderdaad overgenomen, de videokaart. De rest van de pc is me allemaal aan komen waaien. Maar dan ga ik even opzoek naar een andere voeding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker nog steeds een leuk model. Bij een voeding kopen is een modulaire voeding kopen altijd het interessantst bij deze kan je namelijk zelf de stekkers die je wel of niet wil plaatsten bepalen. Je hebt dan geen onnodig rommel in je kast zwerven qua kabels.

Andere antwoorden (1)

Dat is afhankelijk van de rest van je systeem. Maar zoals mijn bron bevestigd is jouw voeding aan de krappe kant. Ik raad je aan sowieso je voeding te vernieuwen en qua wattage te verhogen.

Zoals het artikel vermeldt, is een minimale voeding van 450Watt vereist.