Welke Media speler is momenteel het beste?

Ik hen een paar jaar de WD HD Media player, deze heeft geen live stream en kan ook niet alle formaten aan.
Namen die op mijn netvlies staan zijn
AC Ryan
Mede8er
WD?
Wie heeft mooie reviews of een vergelijking van topspelers (tegen scherpe prijs, dat wel)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
paulus811
11 jaar geleden
Wat vind je 'een scherpe prijs'?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hai Paulus, tja ik zie dat altijd als een hoge prijs/prestatie verhouding dus...ook wel value for money genoemd ;)

Antwoorden (2)

Ikzelf heb een HDI Dune en dat zijn een van de beste mediaplayers van dit moment. Ze hebben naast goede hardware ook uitstekende software en dat is bij een mediaplayer een niet onbelangrijk onderdeel. Zorg dat je altijd een player met Sigma 8670/8671 chip hebt, want die kunnen vrijwel alle formaten aan en zijn ook snel genoeg. Laat de spelers met een realtek chip links liggen.

Als je veel muziek wilt spelen, moet je opletten dat de speler 'random'/'shuffle' over albums heen kan afspelen. Vrijwel geen enkele speler kan dat namelijk. Die met Sigma 8670 en 8642 (vorige model) kan dat wel.

Ik heb een HDI dune B1 met ingebouwde blu ray drive. Zo kun je ook altijd nog je dvd's en cd's afspelen. Bovendien kun je deze speler uitbreiden met externe harddisks. Aansluiten op een NAS is natuurlijk helemaal ideaal.
paulus811
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Paulus, hebje ook een type nr? Mijn CD player defect en een Blue ray speler heb ik nog niet, dus het is mogelijk wel eenn optie...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Model is wel al van okt 2010...en flink aan de prijs met zo'n 350..
paulus811
11 jaar geleden
Klopt disp, de B1 is van eind 2010. Het was ook niet een aanbeveling om deze nu te kopen, maar om aan te geven dat ik deze heb genomen vanwege de blu ray drive. Overigens is het nog steeds een prima ding en niet 350 maar 'slechts' 249. Trek daar ongeveer 80 euro vanaf omdat je geen aparte BR speler hoeft te kopen en dan blijf ik de prijs van 170 voor deze mediaplayer redelijk vinden. Nadeel is wel dat je altijd je tv aan moet hebben om het menu te kunnen zien. Er zijn spelers met een eigen display, zodat voor alleen muziek de tv niet altijd aan hoeft. Bedenk voor jezelf wat je belangrijk en handig vindt en scoor dan een player die bij jou past. http://www.wifimedia.eu/catalog/hdidunehdtv101wireless-p-2320.html Ik kan je de winkel Wifimedia in Arnhem warm aanbevelen. Het is een mooie zaak met zeer deskundig personeel. Dus een bezoekje waard als je er in de buurt woont, maar ze bellen kan ook. (en nee, ik heb er geen belang bij om dat te roepen ;-)
paulus811
11 jaar geleden
De link hierboven verwijst naar een prima player voor 125 met de nieuwste snelle Sigma processor. Een eenvoudig apparaat, maar wel met alle functies die je van een mediaplayer kunt verwachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Paulus thanxs,
Wat denk je van het merk Mede8er, daar hoor je ook steeds betere berichten van?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Paulus, ik check ook altijd tweakers, en daar is het een beetje stil rond het merk Dune sinds 2010..;)
http://tweakers.net/archieven/?keyword=Dune
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat laatste hier boven klopt niet helemaal..zie
http://tweakers.net/meuktracker/27620/hdi-dune-120202_1544-beta.html
paulus811
11 jaar geleden
Mede8er ken ik eerlijk gezegd niet, maar grappig is wel dat deze samen met de HDI als beste beoordeeld wordt op kieskeurig.nl. En als ik zie welke formaten door de Mede8er ondersteunt worden, koop je voor nog geen 8 tientjes een goed apparaat. ALs je livestream erg belangrijk vindt, is het leuk om de review van de Iomega player te bekijken. Deze is gebaseerd op een pc en heeft een processor van Intel. De mannen van hardware.info.tv kramen nooit onzin uit. Dit apparaat is misschien boven budget, maar de review bekijken kost niets. http://nl.hardware.info/tv/427/iomega-tv-boxee-mediaspeler
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank @Paulus Ik heb de Mede8er 400X2 gekocht, moet er nog wel een dongle bij kopen voor evt draadloos/streaming
VLC media player kan volgens mij de meeste media bestanden aan.