Als ik op het knopje druk om mijn cd te ejecten, doet ie amper iets, wat kan 't zijn?

Het enige wat ie doet is het geluid van, "ik kom er zo uit" en dan niks meer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
5K

Antwoorden (6)

misschien zit er vuil tussen, even schoonmaken met een wattip
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet ie toch eerst open hoor :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met een schroevendraaier;-))
Het kan zijn dat je motortje in de loop van de tijd zoveel stof heeft verzameld, dat 'ie gewoon de energie niet meer heeft om je cd-lade daadwerkelijk te openen. Ook is het een mogelijkheid dat het elastiekje wat de motor en de lade met elkaar verbindt, door de droogte gesprongen is.
Misschien zit er wel een cd scheef in, en is de lade daardoor vastgelopen?

Het zijn allemaal zaken die je niet kunt weten voordat je de lade handmatig geopend hebt.
Wat kun je proberen; Zet het apparaat (computer, cd-speler, dvd-speler of wat het ook maar is) helemaal uit, en als je op zeker speelt, haal je ook de stekker uit het stopcontact. Met behulp van een keukenmes, of iets een ander dun stuk gereedschap kun je heel voorzichtig proberen de lade naar je toe te halen. Als je de lade wat naar je hebt toe weten te wrikken, dan is het daarna zaak dat je hem met beide handen aan de zijkanten beetpakt, en zo heel langzaam(!) de lade verder opent.

Probeer met een zaklamp te zoeken of je een oorzaak voor de storing kunt vinden, (stof, te veel vet op de motor, gesprongen aandrijfriempje etc.). Het kan zelfs zijn dat de lade niet meer goed op de rails (die getande dragertjes) heeft gelegen doordat een cd ooit eens verkeerd is geplaatst. Dan heb je het probleem waarschijnlijk al verholpen doordat je hem handmatig hebt laten openen.

Het blijft een kwestie van proberen ben ik bang. Mocht je wel in de weer gaan met dingen als electrospray of WD-40, laat dan de lade eerst wat drogen en gebruik niet meteen cd's want dan kan het wel eens een kliederboel worden.

Toegevoegd na 36 minuten:
Als toevoeging; heb je inderdaad een 'ontgrendelingsknopje' dan kun je uiteraard die eerst indrukken. Afhankelijk om wat voor apparaat het gaat, kun je het herkennen aan een heel klein rondje, vaak aan de rechteronderzijde van je cd-lade. Dit zit trouwens alleen op cd/dvd-rom spelers....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben het niet helemaal eens met geejeetje.
een dun stuk gereedschap of mes??? hmm, ik vraag me af waar je dat heb geleerd?

ergens op de cd lade of er net onder zit een klein gaatje. daar ken net een pincet in of een peperklip uiteinde, dat is ook precies de bedoeling. stop een dun voorwerp in dat gaatje en druk het in. op deze manier open je het op een manual manier.

ik ken jou probleem al. als je in de lade kijkt van je cd speler dan zie je 2 schijfjes die rond draaien als die open moet gaan, daar zit gewoonlijk een elastiekje omheen zodat hij de aandrijfkracht kan overbrengen naar de lade. Dit elastiekje is Of kapot of losgeraakt. als het kapot is kan je deze vervangen met een ander elastiekjevan ongeveer de zelfde formaat als hij los zit dan moet je em weer even om de schijf heen doen waar hij is losgeraakt.

Succes,
en groeten
Kay
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk zit dan de kabel niet helemaal goed meer of hij is kapot. Dan moet je even de computer openmaken en dan de kabels achterin de cd rom drive even aandrukken en de andere kant van de kabel ook. Mocht dit niet helpen is hij waarschijnlijk kapot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je ook kunt proberen;Via start, deze computer, station aanwijzen,
rechtermuisknop en dan cd uitwerpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mij hielp het pas prima om:

( bij bijden eerst even op het open knopje drukken dat je wat gerammel hoort )
proberen de cd lade te helpen met een schroevendraaier, dat hielp niet
toen een klap recht boven op mijn pc:) dat werkte prima!

als niks help, je moet wat:)