Wat is beter.. Een 1,8 quad processor of een 2,9 duo processor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel sneller
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het niet zeker (daarom ook bij de reacties)
maar ik denk 2.9 duo omdat het getal 2.9 hoger is dan 1.8
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is wel heel simpel gedacht, django xD

Antwoorden (5)

Ik zou altijd voor een quad gaan omdat je dan meerdere taken tegelijk kan doen zonder vast te lopen. Welke sneller is kan ik je niet mee helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt van de het merk en type processor af.
Maar gemiddeld genomen zou de quad meer rekenkracht moeten opleveren.
Om welke processoren gaat het?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals je hier je vraag stelt is er geen antwoord op te geven. Dat is net als de vraag: welke motor is beter, een 2.0 liter of een 1.4?

Dat ligt eraan of je zuinig wilt rijden, of juist snel, of je een caravan moet trekken of niet, etc.

Bij een CPU (een processor dus) maakt dit ook verschil. Aan de kloksnelheden te zien gaat het om een laptop. Is accutijd van belang? Wat ga je doen met je computer? Hoe groot is het prijsverschil?

Tot je dat meer specificeert is er geen beter of slechter te benoemen, en is elk antwoord dat je krijgt onzin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over welke processoren heb je het? Merk /Type

Bijvoorbeeld: Intel core I7 965

Een erg belangrijk onderdeel in een cpu is ook het cache geheugen.
Bekijk eens benchmarks van alle twee de processoren en zie welke sneller is.
Waarvoor gebruik je je processor?
Gaming of gewoon wat op internet surfen en office?
Het kan best zijn dat de dual core in bepaalde applicaties sneller is dan de quad.
De quad zal naar mijn veronderstelling wel meer kunnen multitasken.
Op de manier waarop je je vraag stelt is het ook moeilijk om te zeggen welke sneller is.
Als je ooit nog hardware wil aanschaffen en bent aan het twijfelen dan bekijk je best eerst eens reviews en leg ze eens naast elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat beter is, ligt helemaal aan welke software je gebruikt......

Bij gewoon een beetje s(m)urfen en een mailtje typen lijkt me 2,9 duo 'beter'. Ik doe (beroepsmatig) veel parallelle berekeningen en doe dat op zoveel cores als ik kan. Liever meer 'minder snelle' dan minder 'snelle'. Het aantal Ghz van de processor-core is namelijk maar een deel van het verhaal. Disk-IO en de bussnelheid zijn dat ook.

Maar niet alleen het aantal Ghz van een processor-core zegt iets over de snelheid, ook de architectuur ervan is belangrijk. 6 jaar terug zaten 'we' al tegen de 3 ghz aan. Mijn huidige dual-core laptop rent echter rondjes rond een quad-core server van 7 jaar oud.