hoe kom ik op de speciale internetpagina (inlogpagina?) van mijn router?

Normaal is het toch het ip adress in de adres balk invoeren?
Bij mij geeft ie dan een fout melding!
Ik weet zeker dat het ip adress juist is en zonder spellingsfouten.
Cisco EPC3925 van ziggo.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
3.2K

Het beste antwoord

192.168.1.1 is standaard. Trek voor de zekerheid eerst f stroom eruit. Ververs verbinding dan. Ga anders naar Windows taakbalk start en typ daar CMD dan enter dan kom je in dos. Typ daar 'ipconfig /all' zonder komma"'s. Dan is het de Standard gateway. Die typ je in adres balk en klaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ziggo routers hanteren een ander standaard IP. 192.168.178.1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
toen ik de stroom eruit trok en er weer in deed, deed de ''site'' het.

Andere antwoorden (4)

Via de ziggo cisco is het:

http://192.168.178.1

Dat is de router IP dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die werkt bij mij niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je uberhaupt wel internetverbinding?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jaa, anders stel ik deze vraag niet -.-
http://192.168.178.1/login.asp
Doch let wel, sommige routers laten het alleen bekabelt toe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het nadeel van de gemodificeerde ziggo routers is, is dat er een internetverbinding is vereist om met je router contact te maken, en 9/10x een kabel connectie nodig. eenmaal geconfigureerd een Wlan kan ook deze pagina openen

Toegevoegd na 1 minuut:
http://192.168.178.1/login_zig.asp

Toegevoegd na 2 minuten:
login: ziggo
ww: draadloos
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Check of je verbonden bent met de router. Druk windowstoets+R, tik in 'cmd' en druk op Enter.

Tik nu in het commandvenster: ipconfig en druk op enter. Nu zou je moeten zien dat je verbonden bent. Achter 'standaardgateway' staat het IP-adres van de router waarmee je verbonden bent, meestal 192.168.X.Y (waarbij X en Y verschillen per router)

Tik in: start http://192.168.X.Y en druk op enter (vul voor X en Y uiteraard in wat je net afgedrukt zag.

Je browser opent nu met de configpagina van je router.

Als er in de eerste stap ipconfig staat dat je verbinding is verbroken dan vrees ik dat je kabeltjes/drivers moet gaan checken. Je hoeft overigens geen internetverbinding te hebben om dit te doen, een bekabelde verbinding met je router is voldoende.