ik heb een IDE harde schijf en wil hier graag een externe harde schijf van maken. welke "hoes" kan ik hier het beste voor kopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Dat maakt weinig uit. Bij veel computerzaken worden lege behuizingen verkocht voor ca. 25 euro. Let er wel op dat de behuizing geschikt is voor IDE-schijven, je hebt ook SATA-varianten en die kan je niet gebruiken.
escape
13 jaar geleden
Wat belangrijk is aan een behuizing voor een externe harde schijf, is de interface. Met wel protocol communiceert de externe harde schijf met de computer. Je kunt kiezen voor USB of FireWire. Bij USB moet de bandbreedte altijd gedeeld worden met andere USB apparaten dus verlies je snelheid. Bij FireWire heb je altijd de beloofde snelheid. Bij FireWire 400 is dat 400 MB per seconde en bij FireWire 800 is dat 800 MB per seconde.
USB is minder dan 400 MB per seconde en hoe meer USB apparaten aan je computer hangen, hoe lager die snelheid wordt. FireWire is wel iets duurder maar veel beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier bij Tweakers kun je een keuze maken:

http://tweakers.net/pricewatch/cat/686/hardeschijfbehuizingen.html#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKi5ITc5My0xOLMnMz1PSgUgG5xeVAOUSi5PhIkBlnkD1RqbGtQA

Jouw keuze is afhankelijk van je budget en je wensen. Als het dagelijks gebruikt moet worden kun je beter ietsje meer geld uitgeven.
rose