Stroomschokken in het beeldscherm?

Heb laatst een computerscherm gekregen van Samsung en het geeft voortdurend een soort van schokken, wat is dit? Ik weet dat het te maken heeft met de spanning, maar wat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je precies met:
Stroomschokken IN het beeldscherm ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp ook nog niet goed wat er met de vraag wordt bedoeld, Prof.

Het beste antwoord

Het ligt eraan. Als het een ouderwetse glazen monitor is, dan kun je kleine kraakjes horen als je met je vinger over het beeldscherm gaat. Dat komt door elektrische lading van de elektronen veroorzaken die steeds op het glas worden afgeschoten.
Als het een plat beeldscherm is, dan heeft dat in jouw geval blijkbaar een metalen rand. Daar kunnen restspanningen opstaan van je voeding. In dat geval helpt aarden van je stekkers. Stop ze in een wandcontactdoos met randaarde. Dat is ook beter om andere redenen.
Overigens zijn die 'schokjes' volstrekt ongevaarlijk.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een nieuw en plat scherm. De stekker zit in een geaarde stopcontactdoos.
escape
12 jaar geleden
En wat is het onderdeel waar je schokken van voelt? Welk deel van het scherm raak je dan aan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik voel de schokken niet, maar hoor ze telkens.
escape
12 jaar geleden
Aha. En vertel eens: hoe klinken die schokken?