Hoe moet ik mijn externe harde schijf formateren om op Windows, via bootcamp op mn Mac te kunnen lezen en schrijven?

Ik wil deze harde schijf gebruiken om bestanden van circa 10GB per stuk van mijn Windows partitie op mn mac over te zetten naar het mac gedeelte van mn mac. Mocht het mogelijk zijn om bestanden intern over te zetten tussen de partities hoor ik dat graag want dat zou gemakkelijker zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb op de standaard manier met Bootcamp Windows 7 draaien op een 2e partitie en heb geen problemen om met Mac OS bij die bestanden te komen..
Andersom lukt niet. Groetjes

Het beste antwoord

Je kunt windows geen ondersteuning geven voor het mac-bestandssysteem, maar mac wel voor het windows bestandssysteem (NTFS). Gebruik hiervoor NTFS-3G (http://mac.softpedia.com/get/System-Utilities/NTFS-3G.shtml)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Formateren naar ntfs is de enige manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of je in Bootcamp wel NTFS-formattering kan gebruiken want bij de Mac werkt dat niet. Fat32 kan geen bestanden groter dan 4gb hebben. Dus als je grotere bestanden wil verplaatsen heb je NTFS nodig. Anders zal je je bestanden moeten comprimeren of in kleinere stukken delen als dat mogelijk is.