Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet ik mijn externe harde schijf formateren om op Windows, via bootcamp op mn Mac te kunnen lezen en schrijven?

Ik wil deze harde schijf gebruiken om bestanden van circa 10GB per stuk van mijn Windows partitie op mn mac over te zetten naar het mac gedeelte van mn mac. Mocht het mogelijk zijn om bestanden intern over te zetten tussen de partities hoor ik dat graag want dat zou gemakkelijker zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
666
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb op de standaard manier met Bootcamp Windows 7 draaien op een 2e partitie en heb geen problemen om met Mac OS bij die bestanden te komen..
Andersom lukt niet. Groetjes

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt windows geen ondersteuning geven voor het mac-bestandssysteem, maar mac wel voor het windows bestandssysteem (NTFS). Gebruik hiervoor NTFS-3G (http://mac.softpedia.com/get/System-Utilities/NTFS-3G.shtml)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Formateren naar ntfs is de enige manier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of je in Bootcamp wel NTFS-formattering kan gebruiken want bij de Mac werkt dat niet. Fat32 kan geen bestanden groter dan 4gb hebben. Dus als je grotere bestanden wil verplaatsen heb je NTFS nodig. Anders zal je je bestanden moeten comprimeren of in kleinere stukken delen als dat mogelijk is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding