Is 900 GB veel voor een gemiddelde pc?

Is 900 GB geheugen veel voor een gemiddelde computer? En wanneer begint hij langzamer te raken, bij hoeveel gb is dat ongeveer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
2.8K

Antwoorden (7)

Opslagruimte heeft niks/weinig met je computersnelheid te maken en 900 gb is meer dan voldoende. Wat een pc snel of langzaam maakt is de processor en het werkgeheugen. Dit zijn echt knelpuntsfactoren voor de pcsnelheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet echt langzaam zou die denk ik niet worden al heb je een redelijke kast. De gemiddelde systemen zijn met 1000GB ongeveer geleverd dus je zit goed !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afhankelijk wat je ermee gaat doen is 900GB erg veel. Één complete film bestaat uit ongeveer 1 à 5GB, afhankelijk van de kwaliteit. Een MP3 is hooguit 0,005GB groot :-) Een PC wordt niet snel traag door een volle harde schijf maar eerder door fragmentatie (versplintering/opdeling) van bestanden over de hele harde schijf. Het ene besturingssysteem, zoals Windows, heeft er meer last van dan het andere, zoals Linux/Ubuntu. Remedie voor het traag worden van PC's is regelmatig opschonen en defragmenteren en, als het echt traag wordt, gewoon opnieuw installeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een geheugen van 900 GB bestaat niet voor een pc. Een harde schijf van 900 GB is wel mogelijk. De grootte van de harde schijf heeft geen invloed op de traagheid van je pc. De programma's die op de pc geinstalleerd zijn maken een pc trager.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meer dan zat het heeft niet zozeer te maken bij hoeveel gb langzamer word dat is meer in mb 's.
Gewoon partie maken van 250 gb daar zet je Windows op en andere partitie gebruik je voor bijv muziek games films enz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
900 gb is voldoende voor een pc hij begint meestal langzamer te raken na een half jaar als je der weinig ervaring mee hebt ( dus onvoldoende virusscanners onvoldoende onderhoud etc) Als je hem heel goed onderhoud kan die wel lang snel blijven mijn pc gaat even snel als toen ik hem kocht maar daar doe ik wel werk voor zoals defragmenteren register verwijderen etc en een snelle procesoor is ook niet verkeerd maar het meeste gaat om het onderhoud omdat ik heb gewoon een dual core en gaat snel genoeg voor mij ik heb mensen gezien met een quad core en die gingen veel langzamer dan de mijne
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
900 Gb is meer dan genoeg opslagruimte voor een gemiddelde gebruiker.

Wat betreft de snelheid.
Schoon regelmatig je Pc of Laptop op,er staan na verloop van tijd veel tijdelijke bestanden,enz,enz Dit maakt de Laptop of PC langzamer.