Wat doet DDR3 RAM geheugen nou precies?

Wat is de precies functie van dit geheugen? En kun je je geheugen zonder problemen verdubbelen op je pc?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
2.1K

Het beste antwoord

DDR3 is sneller dan DDR2. Spreekt het geheugen sneller en beter aan.
Verder kan een 32-bit versie van windows maar tot 3 GB werkgeheugen ondersteunen. Wil je bijvoorbeeld 8GB zul je een 64-bits versie van windows moeten hebben en een computer die 64-bits ook aankan.

Werkgeheugen zorgt er samen met de processor voor dat je vlot (meerdere) programma's kan draaien. (hoe meer werkgeheugen hoe zwaardere je draaien kunt)

Ik zou zeggen dat 8GB geweldig werkt. Ik heb ook 12 geprobeerd maar dan merk ik geen verschil.

Let erop dat ook de processor belangrijk is en dat je ook op moet letten dat het werkgeheugen een hoge Mhz waarde heeft. 1600 Mhz is bijvoorbeeld razendsnel. 800 Mhz beduidend minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ZDNet-journalist Adrian Kingsley-Hughes stelt hier een krachtige computer voor die geschikt zou zijn voor de 64-bits versie van Windows 7. De Core i7 920 is geen bijzondere keuze en hij kiest als moederbord voor ASUS P6T Deluxe V2. Dat is een van de beste, zo niet het beste X58-overclock moederbord maar Kingsley-Hughes noemt nog een voordeel: ''Support for 24GB of DDR3 RAM''. Even verderop zegt hij dit: ''While the ASUS P6T can support up to 24GB of RAM, that much memory is overkill and a waste of money. A good compromise for a Core i7 system is 12GB.'' Nu is 12GB nog steeds belachelijk veel. Maar nu vraag ik me af, waarom noem je ondersteuning voor 24GB DDR3 RAM-geheugen een voordeel als je het eigenlijk geldverspilling vindt en dus toch niet gaat gebruiken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wtf xD
RAM is het geheugen dat de processor gebruikt om dingen uit te rekenen, hoe meer hoe beter dus. Verdubbelen (3gb+) kan alleen als je een 64 bits versie hebt van Windows en je moet natuurlijk genoeg plek hebben. Als je dat allemaal hebt is er geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let op dat niet alle computers 64 bit kunnen draaien. De processor moet daarop zijn georienteerd. Dus zomaar 64-bits kopen is mischien geldverspilling.