Wat zijn goede (gratis) tools om data terug te krijgen?

M'n vriendin heeft een externe HD, maar een groot deel van de data is niet meer te kopieren. Windows geeft dan fouten, of is heel lang bezig met een paar mb en uiteindelijk is de data toch niet gekopieerd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Gebruik geen tools (zoals HDD Regenerator) die de inhoud van de schijf veranderen.
Dit verkleint de kans op data recovery.

Toegevoegd na 1 dag:
Onder Linux is er ddrescue, een tools om een exacte kopie van de schijf te maken, waarbij wordt geprobeerd alle fouten op de schijf te herstellen,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn geen gratis tools die dat voor je gaan opknappen.
Het meeste succes heb ik i.h.a. met HDD regenerator, kun je downloaden, maar je hebt er pas wat aan als je de licentie koopt. Maar ja, die paar tientjes heb je er wel voor over als je in de penarie zit.

Toegevoegd na 1 uur:
Je kunt wel de gratis demo downloaden en gebruiken om te kijken of er wat te redden valt. Maar veel meer kun je er niet mee doen.
AWM
14 jaar geleden
Kijk eens hoe je externe HS geformateerd is? FAT of NTSC.
FAT geeft een beperking in bestandgrootte.