Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je een (nieuwe) intel chip installeren op een windows tablet?

Ik heb sindskort een nieuwe tablet met intel atom chip. Een Samsung ativ smart pc, maar ik vind hem net iets te sloom gaan soms.
Kan ik een nieuwe chip installeren? (je kunt niet de tablet openschroeven)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
654
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
(je kunt niet de tablet openschroeven) Hoe wou je dan een chip vervangen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, een atom is meestal een onboardprocessor, dus wil je die vervangen is de kans groot dat je het hele moederbord moet vervangen. Als dit al 'gaat' bij die tablet steekt dat bij een tablet allemaal zo nauw dat er als het mogelijk is al heel wat werkuurtjes aan verloren zullen gaan. Reken dat uit met het uurloon van een professional en een nieuwe tablet is relatief goedkoper.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
capthavoc
10 jaar geleden
Nee is hier het enige juiste antwoord
tablets, smartphone en de meeste laptops zijn daar simpelweg niet voor gemaakt wat betreft cpu veranderen
meer dan een Batt of geheugen vervangen is niet mogelijk
met ipad is dat laatste (geheugen) ook al niet mogelijk
met andere merken kan je er hooguit een SD kaartje voor meer opslagruimte in schuiven.
en daar houdt het mee op
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat 'simpelweg' vervangen kan worden hangt af van wat er voorzien is om op die manier vervangen te worden. Een computer blijft echter een computer, dus theoretisch gezien kan je veel vervangen. Vandaar dat ik mijn antwoord zo algemeen mogelijk heb proberen formuleren, want 'nee', is te kort door de bocht, doch in de meeste gevallen waar het in de praktijk op zal neerkomen.
Voor de Samsung Ativ smart pc , is de processor niet te vervangen.
Sloomheid van een tablet is vaak te wijden aan dat er teveel apps openstaan.

Bij android heb je de diverse apps die er voor zorgen dat apps die je al zeg bijvoorbeeld 20 min niet gebruikt sluit hij de aplicatie.

Dit spaart vaak ook baterij
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding