Waarom. als ik de resolutie op 1680x1050 instel, wordt 't beeld zwart?

(WinXP Pro, 32bits.)
Na 15 seconden wachten pakt Windows weer de vorige resolutie omdat de gebruiker niet bevestigd heeft dat ie beeld heeft. Nieuwste VGA-driver van de fabrikant gedownload.
Het is een nieuwe 22-inch monitor met native 1680x1050.
De VGA-driver biedt dus wel de resolutie 1680x1050x60Hz aan. Zowel in 16-bit als in 32-bit. Maar geen van beiden werkt. In de BIOS (onboard kaart) heb ik 64 ipv 32MB aan de VGA-kaart toegewezen - dat helpt ook niet.
De PC is 5 jaar oud (P4), maar omdat zowel de VGA-kaart als monitor goed worden gedetecteerd, weet ik niet wat er mis gaat. Windows ziet dus ook de juiste monitor (dus niet ' Standaard monitor' of zoiets).

1280x1024 is wel mogelijk, maar dan is 't beeld uitgerekt. 1280x768 wordt niet aangeboden door de driver.

Zo net werd ie trouwens een keer knalroze (ipv zwart), op 1680x1050x60Hzx16bit color.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
AWM
14 jaar geleden
Doe eens merk en type videokaart en monitor, dan kunnen we eens voor je gaan zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hanss-G en Sis651

Het beste antwoord

Even voor je rondgekeken, je bent niet de enige met dit probleem. De grafische on board chip biedt de resolutie wel aan, maar kan hem toch niet weergeven.
De enige oplossing is een modernere videokaart in je PC te stoppen, hoeft niet duur te zijn.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch vreemd, want ik heb geen tool (zoals PowerStrip) gebruikt om 1680x1050 mogelijk te maken. Na 't (her)installeren van de driver, werd ie gewoon netjes aangeboden. Maar wellicht is dat dat gewoon een dikke bug (want waarom een resolutie aanbieden als de chip 't niet aan kan?¿).

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk kan je scherm deze resolutie niet aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt erop dat je grafischekaart of de monitor (onwaarschijnlijk) deze resolutie niet aankan.