heeft een router last van slijtage?

hij moet steeds vaker gereset worden...

Toegevoegd na 1 uur:
geen of slechte verbinding

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
4.9K

Het beste antwoord

als deze router ouder is dan 5 jaar, vervangen door een nieuwer model
jonger dan 5 jaar , resetten

een router heeft een geheugen waar word opgeslagen wat hij allemaal heeft uitgevoerd.
ik weet dat ik mijn router ongeveer om de 2 terrabyte bandbreedte moet resetten.

vergeet niet dat je elk jaar meer bandbreedte gebruikt, waardoor het geheugen van de router dus steeds sneller vol loopt en hij weer gereset moet worden.
na enkele jaren is het geheugen te klein voor de benodigde bandbreedte waardoor hij eigenlijk wekelijks gereset moet worden (youtube hd filmpjes kunnen al 100 mb of meer zijn, een hd film is al snel 8 gigabyte).
een computer staat tegenwoordig dag en nacht aan met een internetverbinding, dit was enkele jaren geleden ook wel anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://img809.imageshack.us/img809/3125/routerlogboek.png mijn router houd wel degelijk een logboek bij zoals je in deze afbeelding kan zien.

Andere antwoorden (6)

Updaten die router
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is in een router geen tot weinig slijtage want er zitten geen bewegende onderdelen in, wel kan de firmware verouderd zijn dus kan een update helpen. Misschien is er wel een kabelbreukje ergens of zit er een kabeltje los.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het tijd om bij je provider een nieuwe te vragen en anders een nieuwe te kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Routers hebben wel last van slijtage. De elco's die er in zitten slijten wel degelijk. Warmte geeft namelijk ook een soort slijtage anders zou je moederbord van je pc ook eeuwig mee gaan. Levens duur van een router 5 tot 7 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles heeft z'n levensduur, dus ook routers. Ik heb dit probleem ook gehad. Word je toch gek van? Heb na veel moeite en gezeur een nieuwe van de provider gekregen. Inmiddels ben ik al m'n vierde router. De derde die ik had was 'onstabiel' aldus een nerd en was men daar bij de provider van op de hoogte?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
firmware updaten, anders via bol.com gewoon een routertje van 3 tientjes kopen, werkt perfect. NIET aan je provider vragen, dat kost je driedubbel zoveel.