Kunnen de harde schijf sectoren die beschadigd zijn opnieuw hersteld worden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ja en nee...

Nee in de vorm dat wanneer ze fysiek beschadigd zijn, dan zijn ze niet meer te repareren.

Ja in de vorm van wanneer ze in de FAT als beschadigd zijn gemarkeerd, dan kun je met bepaalde tools die markering weer weghalen. De computer 'denkt' dan met een onbeschadigde sector te maken te hebben. Daarmee is 'ie dan "gerepareerd".

Het kan kan zijn dat een sector onterecht als beschadigd is gemarkeerd. In dat geval kan het verwijderen van die markering geen kwaad. Is er echter een goede reden voor het feit dat die sector een markering had, dan loopt u kans op het verlies van data.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Sinds Windows XP hebben we geen FAT meer. ;-)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Dat klopt. Als naam is het al een tijd niet meer in gebruik, maar al plak je er een ander label op het systeem blijft een file allocation table (FAT) Niet als naam, maar wel als systeem.

Andere antwoorden (1)

Dat hangt af van wat deze sectoren bevat
Een harde schijf kan je in sectoren opdelen
Wat het een beetje overzichtiger maakt
Bijvoorbeeld OS ( operating system ) , programmas , fotos etc

Het OS gedeelte kan je herstellen met de OS cd en dan kiezen voor herstellen

Maar persoonlijke bestanden kan je alleen herstellen Als je een specifieke backup ervan gemaakt heb helaas