wat is het verschil tussen een Intel Core i3, i5 en i7 processor? zijn ze allemaal duo Core of niet?

ik bedoel m.u.v clocksnelheid natuurlijk maar zijn er dus andere dingen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Het beste antwoord

I3 zijn processors voor gewone gebruikers, internet, tekstverwerking, lichte games etc. Dit zijn Dual cores.
I5 zijn processors voor de zwaardere taken, zoals video en foto bewerking. I5 heeft in zijn gamma zowel dual als quad core.
I7 zijn de allerkrachtigste onder de pc processoren (er zijn nog zwaardere, maar die zijn gemaakt voor servers) onder i7 heb je ook de gewone i7 en de i7 extreme. een I7 is echt voor zware taken, hard core gaming etc... I7 is quad core. maar je hebt er ook die 6 core zijn.
op de site van Intel kan je een proefje doen, waarna je weet welke reeks bij u het beste past.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

i7 is het beste voor veeleisende mensen. i5 is voor de gemiddelde gebruiker, en i3 is een instapmodel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
I 7 is altijd quadcore, i5 duo of quad, i3 duo. Kloksnelheden zijn verschillend maar ook de hoeveelheid cachegeheugen. Hoe meer cachegeheugen hoe sneller. I7 heeft ook een turbomodus waarbij sommige cores sneller gaan draaien als de anderen in ruststand staan. I7 heeft ook hyperthreding waardoor het besturingssysteem 8 ipv 4 cores ziet en daardoor meerder processen tegelijkertijd kan laten uitvoeren. Tot slot heb je gewone en K processoren. De K processoren kun je goed overklokken, de gewone niet.