hoe kan ik de data van 2 HDD's in raid 0 uit mijn oude PC (MOBO & Processor defect), overzetten op mijn nieuwe PC ?

kan ik de HDD's gewoon in mijn nieuwe PC inbouwen om de data over te zetten ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Dat gaat helaas niet, die drives hebben een controller specifieke "signature" in de metadata gekregen van de RAID controller, deze kan niet zomaar geïmporteerd worden in een compleet ander systeem zonder diezelfde controller te hebben
(of een ander van hetzelfde merk en type)

Als het een softwarematige raidset betreft dan heb je misschien meer geluk, maar dan moet je Windows tijdelijk op een andere schijf installeren en dan 'import foreign disk' selecteren in disk management en je vingers kruisen...

BTW een set van 2 stripen is ook nooit zo'n goed idee....