Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zeggen mensen (bijna) altijd Zwart-Wit cartridge, terwijl er toch echt alleen maar zwart inzit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
605

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat komt doordat de cartridge meestal op wit papier zwart afdrukt.

Je zeg niet snel tegen een verkoper: Heeft u voor mij een cartridge die zwart op wit afdrukt. Je zegt al heel snel een zwart/wit cartridge.

Als je tegen een verkoper zegt: Heeft u voor mij een cartridge voor een blah-printer. Dan krijg je meestal de vraag: Kleur of zwart/wit?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het is 1 van de vele vastgeroeste dommigheidjes van het volk :o) Ze noemen zonder verder goed na te denken het contrast in plaats van de kleur van de inkt. Net zoiets als, de computer hangt en toen zette ik hem aan en uit en hij doet het nog niet, nee dat klopt, hij staat nu uit :o)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om aan te geven dat het niet om kleuren gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt!
Er zitten regelmatig mensen op GV die er blijkbaar plezier in hebben om zoveel mogelijk minnetjes uit te delen...Ik hoor het wel meer mensen over.
Omdat mensen het associeren met zwart wit printjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hetzelfde geldt voor zwart-wit foto's. Misschien denken sommigen dat het wit ook afgedrukt wordt.
Veel mensen denken ook dat zwart en wit kleuren zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zwart en wit zijn ook kleuren. dat denk ik niet, maar dat is gewoon zo. bundel maar eens alle kleuren licht bij elkaar. je krijgt dan wit licht (niet de film van Marco) dus of alle kleuren zijn geen kleur, of wit is ook een kleur ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zwart = geen kleur
wit = geen kleur Je hebt ook geen lichtzwart, donkerzwart, lichtwit, donkerwit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe verklaar je mijn verhaaltje hierboven dan?
Grappig, dit is serieus voor het eerst dat ik iemand de term zwart/wit cartridge hoor gebruiken.
Zo vaak komt het dus volgens mij niet voor (ik werk dan niet bij een cartridge verkoper, maar wel in de IT waar we ook de nodige cartridges verslijten).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou geloof me, ik verkoop wel inktcartridges, en het word door bijna iedereen zo gezegt;-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding