Hoe ga ik op de beste manier om met de batterij van mijn laptop? Wel met lader/niet met lader/ helemaal leeg maken/niet ect.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Kalibreer de batterij van de MacBook of MacBook Pro elke twee maanden om ervoor te zorgen dat de batterij in een zo goed mogelijke conditie blijft.Dit betekent magnetische stekker eruit , ontladen, vijf uur wachten en terug opladen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Calibrating Your Battery
To get the longest running time from your battery, calibrate it sometime during the
first week you have your PowerBook and repeat these steps occasionally to keep your
battery functioning at its fullest capacity.

To calibrate your battery:
1 Plug in the power adapter and fully charge your PowerBook battery until the light on
the power adapter plug changes to green and the onscreen meter in the menu bar
indicates that the battery is fully charged.
2 Allow the battery to rest in the fully charged state for two hours or longer. You may use
your computer during this time as long as the adapter is plugged in.
3 Disconnect the power adapter with the PowerBook on and start running it from the
battery. You may use your computer during this time.
When your battery gets low, you will see the low battery warning dialog on the screen.
4 Continue to keep your computer turned on until it goes to sleep. Save all your work
and close all applications when the battery gets low and before the system goes to
sleep.
5 Turn off the computer or allow it to sleep for five hours or longer.
6 Connect the power adapter and leave it connected until the battery is fully charged
again.
Important: Repeat the calibration process occasionally to keep your battery fully
functioning.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag is in het NLD
mij is verteld dat dat het beste is om de batterij alleen te gebruiken als dat nodig is, dus om de batterij er uit te halen als hij vol is en dan verder te gaan op netstroom... dan de batterij pas weer gebruiken als er geen netstroom voorhanden is...
nu merk ik dat ik ook niet weet of de batterij wel of niet helemaal leeg moet geraken...
nu maar hopen dat er een of meerdere knappe koppen dat aan ons gaan vertellen, en uitleg geven van het waarom... dan onthoudt het een stuk gemakkelijker...

waarschijnlijk maakt het ook nog wel verschil wat voor soort batterij het is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag ik je verwijzen naar een eerdere vraag?

Dat lijkt heel lui, maar je kunt er al alles vinden wat de "knappe koppen" onder ons over het onderwerp te melden hebben.

Zie de bron.