Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op welke manier kan ik het geheugen van mijn macbook air het best uitbreiden?

Ik heb een macbook air met 128 GIG.
Ik wil er een micro USB of SSD kaartje bijdoen voor mijn fotos of muziek.
Wat is de beste en "mooiste" mogelijkheid waarbij ik de grootste geheugen erbij kan zetten zonder grote uitstekende USB sticks.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
652

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik weet niet precies wat je onder 'mooi' verstaat.

Een SD-kaart zie je niet. Ik weet niet hoeveel geheugen je nodig hebt, maar het grootste aan geheugen, wat ik ben tegengekomen, is 128GB.

Een externe harde schijf kan ook een uitkomst bieden. Persoonlijk vind ik dat 'mooier' dan een uitstekende usb-stick. Je hebt ze tot 6 TB (=6000 GB), die zijn wel vrij groot. Je hebt al externe harde schijven van 1 TB die er mooi compact uitzien, de kleinste die ik heb kunnen vinden is ongeveer 13 x 8 cm en 1,5 cm hoog (kunnen verschillen). Ze zitten dan aan een draad vast, alsof je jou telefoon aan je laptop hebt zitten (alleen dan is de draad meestal wel korter). Ze zijn compact, dus niet moeilijk om mee te nemen in je tas.

Wil je voor iets gaan dat je niet ziet, en heb je niet heel veel opslag nodig (alleen wat foto's, muziek en documenten), dan biedt de SD-kaart een uitkomst. Zorg dan wel dat je investeert in genoeg ruimte! 16 GB is wat aan de lage kant bijvoorbeeld, die zit na een paar mappen aan foto's al vol.
Wil je voor de meeste opslag gaan (als je bijvoorbeeld ook films e.d. grote bestanden hebt en wil bewaren), dan is een externe harde schijf wellicht een betere uitkomst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De 'mooiste' vervanger is inderdaad een SD-kaartje, of het vervangen van de SSD. Gezien het uitvoering waarvoor gekozen is in de Macbook Air, kan dit laatste wel een prijzig grapje worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding