hoe maak ik de laser van de brander stofvrij?

volgens helpdesk bij winkel kan stof de oorzaak zijn van het niet functioneren van de brander,maar hoe ziet die laser er uit en waar zit ie?

Toegevoegd na 6 uur:
kan met de brander wel mp3 branden maar wanneer ik overga op videobestand gebeurd er niets meer.
hoe kan dit?

Toegevoegd na 6 dagen:
Branden paar keer goed gegaan maar nu krijg ik weer de melding dat er geen schijf in de cd-rom speler zit.
Wanneer ik bij eigenschappen kijk is er geen ruimte op de E-schijf dus het interngeheugen is vol?
Hoe kan ik dit geheugen wissen?verwijderen van bestanden die in de wachtrij staan helpt niet...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

in je brander:) maar ik zou niet zomaar even je brander open maken, je laser ( ijg gaat het om de lenzen en niet om de laser zelf ) is nogal gevoelig.
je hebt speciaalen dc schijfjes die de lens van de laser schoon kunnen maken. meestal ook wel te koop bij computer winkels, maar meer winkels hebben ze. als dat niet helpt en je wil hem niet weg brengen dan moet je hem uit je pc halen, kap er af halen en dan heel voor zichtig met wat schoonmaak alcohol de lens schoonmaken.
als je wil testen...zorg dat je brander weer dicht is!!
de laser die hier inzit verziek binnen enkele seconden je ogen....permanent!

veel suc6!
mvg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt er speciale schijfjes voor die je er in kan laten draaien. Ik zou er echter niet teveel tijd en geld aan besteden; voor €25,- heb je een nieuwe

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik neem aan dat de E schijf je CD brander betreft? Als hij zegt dat er geen schijf in zit terwijl dit wel het geval is, kan het zijn dat de brander de schijf niet herkend. Veelal komt dit voor bij branders die al wat ouder zijn. Dit is op twee manieren op te lossen: of een ander (bekend) merk schijfjes te gebruiken of de firmware van de brander te updaten. In het laatste geval krijgt de brander de meest recente merken en typen schijfjes voorgeschoteld.

Toegevoegd na 6 dagen:
Met het intern geheugen heeft dit verder niets te maken. Wil je dit echter leegmaken dan moet je gewoon de computer opnieuw opstarten; dan begin je weer "schoon".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik spuit er altijd even een beetje perslucht in.

Laatje open, perslucht spuiten... en gewoonlijk werkt alles weer als een zonnetje....
rose