bij mijn hardeschijf is het zo dat ik maar 4 gb kan overzetten bestanden zo als films die groter zijn lukt dat niet hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

je zult je harde schijf moeten converteren naar ntfs
en je probeer blijkbaar vanaf een ntfs harde schijf de film op een 2de harde schijf te zetten die FAT32 is

formateer die schijf opnieuw als NTFS

kijk ook eens onder hulp en ondersteuning van xp
en zoek op converteren ntfs
capthavoc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je schijf is dan FAT32 geformatteerd. Je zal hem NTFS of als je linuc gebruikt ext4 moeten formatteren.

Toegevoegd na 18 seconden:
linuc=Linux
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
FAT32 schijven kunnen bestanden van 4GB+ niet aan dus kan je ze niet overzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovenstaande antwoorden gaven aan dat er geconverteerd moest worden.
Onderstaand een stuk uit de help van windows& hoe je dit moet doen.

Een harde schijf of partitie converteren naar de NTFS-indeling
Sluit alle geopende programma's die worden uitgevoerd op de partitie die u wilt converteren of het logische station dat u wilt converteren.

Klik op de knop Start, klik op Alle programma's, klik op Bureau-accessoires, klik met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt en klik vervolgens op Als administrator uitvoeren. Als u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.

Typ na de opdrachtprompt de opdracht convert stationsletter: /fs:ntfs, waarbij stationsletter staat voor de letter van het station dat u wilt converteren, en klik op Enter. Met convert E: /fs:ntfs converteert u bijvoorbeeld station E naar de NTFS-indeling.

Typ de naam van het volume dat u wilt converteren en druk vervolgens op Enter. U moet een bestaande volumenaam gebruiken, zo niet wordt de conversie geannuleerd. U kunt de beschikbare volumes weergeven in de map Computer onder Hardeschijfstations.

Klik hier om Computer te openen.

Als de partitie die u converteert, systeembestanden bevat, wat het geval kan zijn als u de volledige harde schijf converteert waarop het besturingssysteem werd geïnstalleerd, moet u de computer opnieuw starten om de conversie mogelijk te maken. Als uw harde schijf bijna vol is, kan het conversieproces mislukken. Als er een foutbericht wordt weergegeven, kunt u het probleem proberen op te lossen door overbodige bestanden te verwijderen of door back-ups te maken van bestanden op een andere locatie om schijfruimte vrij te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Precies, zo heb ik ook een externe schijf omgezet. Supermakkelijk, duurde alleen even omdat het een schijf van 1 TB was.
Je hoeft je schijf niet te formateren.
Je kan de schijf ook alleen converteren, zie hoe in de reactie hierboven.