mijn pc maakt ineens een 'rammelend' geluid, moet ik me zorgen maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
3.6K

Het beste antwoord

Als het je harde schijf is: ja dan heb je een probleem (als je geen backup hebt). Meestal is het echter een ventilator waarvan de lagers kapot zijn. Je hebt dan niet direct een probleem (alleen als de ventilator er echt mee ophoudt, kan je PC te warm worden en de processor beschadigen), maar meestal is herrie motivatie genoeg een nieuwe ventilator te plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en vanwaar die min?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het was de harde schijf dus. Hij gedraagt zich nu weer, maar ik ga van de week toch maar eens een back-up maken (ik voel een vraag opkomen:-) )

Andere antwoorden (2)

Ws is het rammelen het stof dat tussen de ventilator zit. Aan de pc zit een kant met gaatjes voor het ventileren, daarachter draait een ventilatortje. Als je die zijkant er voorzichtig af haalt en dan met een stofzuiger (op de laagste stand) de binnenkant gaat schoonmaken, dan komt het meestal wel weer goed. helpt dat ook niet, dan zou ik als ik jou was eens gaan beginnen te denken aan nieuwe onderdelen... Hoop dat je er wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doet mijne ook wel eens, gewoon een klap geven, is gewoon resonantie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou.... dat zou 'k nou ook niet doen hoor....!