Ik heb Windows 7 nu een tijd uitgeprobeerd, maar ik vind dat er maar weinig verschil is met Vista. Wat zijn uw ervaringen?

De systeemeisen zijn gewoon nog hetzelfde en inderdaad er zijn wat dingen toegevoegd en verbeterd, maar ik snap niet dat er zoveel mensen zijn die Windows 7 zo fantastisch vinden. Zeker in vergelijking met Vista. A.u.b. niet met Linux of OSX komen graag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ervaring is dat we hier nog gewoon op XP zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ervaring is dat Windows sowieso nooit vooruit te branden is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nu OSX, Solaris en Linux uit geprobeerd. Ik moet zeggen dat Vista er veel beter uitziet en bovendien sneller is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Windows XP is natuurlijk geen optie.

Het beste antwoord

Nou, seven bijna veel lichter dan vista en zelfs xp, programma's draaien dus makkelijker. Vooral op de wat snellere pc's komt windows seven extra tot zijn recht.

vergelijking tussen seven, vista en xp
http://blogs.zdnet.com/hardware/?p=3236&page=2

Toegevoegd op 12-05-2009 12:56:00
ik bedoel bij de eerste zin natuurlijk 'veel lichter'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er is niet HEEL veel verschil in de interface van Windows 7 tegen over Vista. Maar onder de interface zijn toch heel wat verbeteringen aangebracht.

- Meer controle door de gebuiker qua User Account Control
- Wordt sneller wakker uit de slaapstand
- verbeterd energiebeheer
- Encryptie mogelijkheid voor USB-sticks
- Zoekfunctie zoekt nu in meerdere bronnen dan alleen je HD
- Verbeterde mogelijkheden om problemen op te lossen dmv de zogenaamde powershell.
- En er zijn nieuwe sneltoets combinaties toegevoegd.

Eigenlijk is het een stuk gebruiksvriendelijker geworden voor mobiele gebruikers.

Ik vind het goed dat de interface niet erg veranderd is. Dit werd ook een grote opstand bij de switch van xp naar vista. Well..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stelling:"Een OS kan alleen beter worden als de klantbehoefte wordt gepolsd en wordt meegenomen in de ontwikkelspecs voor een nieuwe en volgende versie. "

Naar mijn weten hebben ze dat bij Microsoft nog niet door. Tot die tijd zal het blijven aanmodderen. Waar ze overigens niet te lang mee moeten door gaan gezien het feit dat ze links en rechts door de concurrentie worden ingehaald op schaalbaarheid, gebruiksvriendelijkheid en snelheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ze het bij MS heel erg goed door hebben.

Als je van jezelf weet dat je het niet zelf kunt uitvinden hoe het echt moet, kijk dan naar welke concurrenten het gewoon goed voor elkaar hebben en doe dat ook.

Zowel in Vista als nu al heel zeker in W7 kun je zo goed zien dat ze echt goed hebben gekeken naar Apple's OSX. Ga zo door, een dag zullen ze het snappen:) En het houd Apple ook weer scherp om de voorsprong te behouden.

Zo zie je heel goed de enorme voordelen van markt, van concurrentie. Ze bewegen allemaal zo'n beetje de goeie kant op. Met OSX voorop, dat wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal eens met Vmplayer kijken hoe OSX eruit ziet op mijn laptop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OSX lijkt op geen enkele manier op Vista/seven. Ik vond het behoorlijk tegenvallen. Wat is dit slecht, totaal niet intuïtief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol, dan moet je haast wel een erg technische inslag hebben. Dat geeft niks, ik was dat zelf vroeger ook, lekker puzzelen en bitjesfluiten. Als je echter gewoon wilt werken door middel van de computer, dus niet puzzelen MET, maar gewoon teksten maken, browsen, presentaties en sheets maken, fotos en films bewerken, etc etc, dus niks met die PC ZELF wil puzzelen, dan is het gewoon veel leuker met OSX, inderdaad veel intuitiever vanuit het werk zelf maar niet vanuit een techneut. Die wil graag alles naar zijn hand zetten. En dat is het leuke met OSX, die behoefte ontstaat helemaal niet om dat te willen, want je kan meer focussen op wat je echt aan het doen bent. Niks gedoe met virusscanners, rechten, herformatteren en alles opnieuw inrichten elk jaar, alle bestanden herindexeren, dat alles neemt best veel tijd in levert niks op. Heus, ik ben decennia een windows-adept geweest. Ik kocht een mac omdat er Parallels en windows op kon. Ik dacht: dat eerst weer inrichten dan pas de apple wereld verkennen. Dat duurde precies 3 weken, toen deed ik ALLES in OSX. Dus ook die laatste moeite met windows had ik me kunnen besparen:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol, dan moet je haast wel een erg technische inslag hebben. Dat geeft niks, ik was dat zelf vroeger ook, lekker puzzelen en bitjesfluiten. Als je echter gewoon wilt werken door middel van de computer, dus niet puzzelen MET, maar gewoon teksten maken, browsen, presentaties en sheets maken, fotos en films bewerken, etc etc, dus niks met die PC ZELF wil puzzelen, dan is het gewoon veel leuker met OSX, inderdaad veel intuitiever vanuit het werk zelf maar niet vanuit een techneut. Die wil graag alles naar zijn hand zetten. En dat is het leuke met OSX, die behoefte ontstaat helemaal niet om dat te willen, want je kan meer focussen op wat je echt aan het doen bent. Niks gedoe met virusscanners, rechten, herformatteren en alles opnieuw inrichten elk jaar, alle bestanden herindexeren, dat alles neemt best veel tijd in levert niks op. Heus, ik ben decennia een windows-adept geweest. Ik kocht een mac omdat er Parallels en windows op kon. Ik dacht: dat eerst weer inrichten dan pas de apple wereld verkennen. Dat duurde precies 3 weken, toen deed ik ALLES in OSX. Dus ook die laatste moeite met windows had ik me kunnen besparen:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nu OSX een paar dagen uitgeprobeerd, maar het valt me zwaar tegen. Bovendien is het gebaseerd op Unix, volgens mij is het het meest onvriendelijke OS dat er bestaat. Ik zweer bij OpenVMS.