Waar kan ik in windows xp zoeken naar draadloze netwerken?

op mijn nieuwe laptop wil ik graag op internet. maar hij is niet aangesloten op ons draadloze netwerk thuis. Nu is het probleem dan ik niet weet waar ik dit netwerk kan vinden en het wachtwoord ik kan vullen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Allereerst moet er een adapter in zitten voor draadloze verbindingen. Vaak levert de leverancier een programma (in het start menu) om het netwerk in te stellen.

Maar je kunt het ook in de adapter zelf, zie bijgaande tutorial in de link.

Toegevoegd na 3 minuten:
Klik op Start - Configuratiescherm en dan op het icoon "netwerkverbindingen".

Hierin staat als het goed is ook links om een draadloos netwerk in te stellen. Zo niet, dan is er waarschijnlijk geen draadloze netwerkadapter op je laptop geinstalleerd.

Toegevoegd na 31 minuten:
Heb je trouwens de juiste drivers gedownload na herinstallatie? In Vista en Windows 7 gaat het een stuk beter, maar ik kan me herinneren dat in XP een draadloos netwerk instellen lastig is of niet werkt als de juiste drivers niet zijn geinstalleerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is eigenlijk geen nieuwe laptop maar een laptop waarvan ik windows xp opnieuw heb geinstalleerd. ik zat altijd wel op internet met die laptop maar nu wil het niet meer..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je al in het configuratiescherm gekeken?

Andere antwoorden (1)

Als de draadloze adapter juist is geïnstalleerd zal ook XP zelf met de melding komen dat er netwerken zijn. Controleer eerst bij apparaat beheer of alles juist is geïnstalleerd. Als dit wel zo ga dan naar netwerkverbindingen en kijk of de adapter actief is. Soms moet je een schakelaartje omzetten. Normaliter kan je vrij eenvoudig jezelf aanmelden op een netwerkje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben bij apparaat beheer, en als ik naar "netwerkadapters' ga en op het plusje klik. Dan zie ik 2 dingen: 'bluetooth-apparaat (PAN- Personal Area Network'
en: Bluetooth-apparaat (RFCOMM Protocal TDI)' Hoe kan ik nu controleren of het juist geinstalleerd is?