Omdat je virtueel machine de hardware een "beetje voorliegt" zodat de software "denk dat hij op een gewoon mac werkt het is wat plastisch uitgedrukt
maar zo moet je het zien.

Als je het rechtstreeks zou doet dan werkt het meestal met wat aanpassingen ook wel.
omdat die aanpassingen de software "vertellen dat dit een goeie hardware is.
maar apple update trap daar niet in dus je kan geen rechtstreeks update van apple ontvangen zonder dat daar weer heel veel tweakers werk moet gebeuren
omdat je het niet uit kan zetten.
Dus 1 foutje in de hardware betekent dat je hele systeem weer in de war is
en voor elke update zou er weer een instelling anders moeten en dus is het een Hell of a job
VM software houdt daar wat beter rekening mee
en blokkeert al die updates aanvragen van je systeem die meestal automatisch en zonder tussenkomst van jouw onstaan
maar dat houdt wel in dat je mac os eigenlijk in een soort bevroren toestand op je pc zit
en updaten is eigenlijk niet mogelijk
en de werking is ook heel erg beperkt
dus erg functioneel zal het niet worden
Apple verbied dit ook dus er is ook gen bedrijf die hier zijn vingers aan wil branden
dus een ander systeem van updates zal er vast ook niet komen
dus mac os op een gewone pc zal gewoon een kreupel systeem blijven zowel in VM als rechtstreeks geinstalleerd dat beperkt werkt en dus eigenlijk niet veel meer biedt dan wat je ook met windows al kunt.

Het is een leuk experiment maar meer ook niet.
capthavoc