de computer start héél traag op

Ik vink bij de startup alleen het hoognodige aan maar hij blijft maar door rammelen en dan blijkt dat hij zelf alles weer terug aan gevinkt heeft!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je de dingen uitzet druk je dan wel op accepteren/toepassen?

Antwoorden (8)

misschien is de pc wat ouder
en heeft hij meer tijd nodig om alles in te laden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je cookies verwijderen en staat je bureaublad niet vol met snelkoppelingen die je toch nooit gebruikt? Ook deze kun je weghalen, je programma verdwijnt echter niet. Of is je computer niet wat traag van zichzelf?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grote kans dat je computer in de loop van de tijd een ware 'afvalbak' is geworden, doordat ie alles opslaat wat jij op internet bezoekt, je laatst geopende documenten snel voor je beschikbaar wil hebben en misschien omdat je er per ongeluk een paar -lees veel! zogenaamde 'tracking cookies' op hebt staan die zich niet door zo'n startup-killer laten uitschakelen.

Mijn simpele advies is; start je computer in de 'veilige modus'. Dit doe je door tijdens het opstarten de F8-toets in te drukken. Laat daarna je virusscanner of registry cleaner weer eens door je computer gaan en verwijder dan alle overbodige bestanden e.d. van je computer.

Grote kans dat nu alles wel verwijdert is.

Een beter en completer advies is; Als je een middagje tijd hebt, installeer dan je besturingssysteem opnieuw. Maak je harde schijf even flink leeg door te boel te formatteren. Zorg uiteraard wel dat je van te voren al je belangrijke bestanden, je mp3-collectie en foto's en video's ergens anders hebt opgeslagen.
Daarna doe je de 'recovery-dvd's' in je computer en kies je voor een compleet systeemherstel. (Soms wordt dit ook wel 'terugzetten naar fabrieksinstellingen' genoemd.)

Je computer zal je dankbaar zijn omdat 'ie weer schoon, fris en geordend kan werken. Je zult merken dat alles dan weer een stuk sneller loopt.
Het scheelt jou de irritatie, en je harde schijf onnodige slijtage door het overbodige werk wat dan niet meer hoeft.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het programma CCleaner eens, te verkrijgen op
www.ccleaner.com (Gratis)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer advance windowscare eens
de gratis versie is heel goed let wel even op deze zit een beetje verstopt
en defragmenteer eens dit zit ook in de scan van iobit
duurt lang maar lijkt me wel handig de eerste keer daarna kan je het uitvinken.
laat eens weten wat je er van vind
capthavoc
13 jaar geleden
wat jhof en capthavoc zeggen combineren: haal CCleaner op, en Google eens op "defraggler", dat is een zeer fraai en redelijk snel defragmentatie progje, ook gratis.
draai dan eerst CCleaner, dat haalt overbodige bestanden en resten van gegevens weg, daarna het tweede deel van CCleaner, de registry opruimer, je staat er versteld van wat er tevoorschijn komt.
Als dat gedaan is (kan even duren!) Start je defraggler, en laat je dat programma je schijf (schijven) defragmenteren, zodat alles weer een beetje toegankelijk wordt voor je pc. Zou dan merkbaar minder traag moeten zijn. Zo niet, ja, dan wordt het meer werk, dan ontkom je niet aan een herinstallatie........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet u maar eens overwegen om een nieuwe computer te kopen want een computer wordt uiteindelijk toch wel sloom, vol, en irritant. Als u dit helemaal niks lijkt kunt u Windows of anders opnieuw proberen te installeren. vergeet dan niet te kiezen voor een schone installatie. u zegt dat u dus alleen het hoogstnoodzakelijke heeft aangevinkt voor het opstarten en als u iets uitvinkt dat de computer het weer aanvinkt? Als u bijv. Winlogon.exe uitvinkt als u dat kunt vinden in de lijst dan zal dat ook weer worden aangevinkt. Dit is namelijk nodig voor het aanmelden. probeer ook eens uw computer te laten scannen op virussen, spyware, trojans, enz. Die kunnen er meet name voor zorgen dat uw computer langzaam opstart. Maar nogmaals: een nieuwe schone computer is een optie. het is dus niet verplicht. Ik hoop dat ik u in ieder geval een beetje geholpen heb en ik wens u verder veel succes! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een pc betreft met Windows Vista is dit een bekend probleem. Dit is een ervaring van veel Vista-gebruikers (waaronder ikzelf). In dat geval raadt ik aan Windows 7 of XP te installeren. Als het geen Vista-pc betreft zal het te maken hebben met dat de schijf vol is en er een hoop programma's op staan die veel ruimte vragen. In dat geval alles nalopen wat overbodig is aan programma's. Om dan alvast een tipje van de sluier op te lichten: Google Toolbar kan er in dit geval af. Een goeie tool (en volgensmij is deze al eerder genoemd) is het freeware-programma CCleaner.